۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۱۴۰
شورای استهلال اهل سنت گلستان:

اعلام حلول ماه رمضان نیازمند تأیید ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ شورای استهلال اهل سنت گلستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اعلام رؤیت حلول ماه مبارک رمضان و اعیاد فطر و قربان در بلاد اسلامی با تأیید و اذن ولی فقیه و یا حاکم اسلامی امکان‌پذیر است.
استهلال ماه مبارک رمضان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه شورای استهلال اهل سنت استان گلستان که همزمان با حلول ماه مبارک رمضان صادر شده، آمده است: اعلام رویت حلول ماه مبارک رمضان و اعیاد فطر و قربان در بلاد اسلامی با تأیید و اذن ولی فقیه و یا حاکم اسلامی امکان پذیر است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رویت توسط هر فرد مسلمان باید مراتب به جهت بررسی صحت و سقم به دفتر ولی فقیه اعلام شود.

 

این بیانیه می افزاید: ستاد استهلال مقام معظم رهبری با پیشرفته ترین امکانات در سراسر کشور مستقر بوده و اعلان حلول ماه مبارک رمضان فقط از طریق دفتر معظم‌له امکان پذیر خواهد بود.

 

در این بیانیه تصریح شده است: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا، نزول قرآن و از آن به عنوان برترین ماه‌ها یاد شده است و نزد مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد بطوری که ائمه اطهار(ع) همواره در ابتدای این ماه به مردم بشارت می‌دادند و به تبیین اهمیت آن نزد مردم می پرداختند.

 

در پایان این بیانیه اعضای این شورا ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین در ایام ماه مبارک رمضان خواستار استفاده بیشتر و اکمل از فضیلت‌های این ماه مبارک شدند./950/د103/س

 

ارسال نظرات