۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۸۴۷
در دیدار سردار احمدی مقدم مطرح شد؛

تاکید آیت‌الله مظاهری بر همکاری قوا با ناجا در برخورد با مفاسداخلاقی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری در دیدار سردار احمدی مقدّم بر ضرورت همکاری قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و رسانه‌ها با نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اخلاقی و اجتماعی تاکید کرد.
حضرت آيت الله مظاهري
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مظاهری در این دیدار که به منظور معارفه فرماند جدید نیروی انتظامی منطقه اصفهان برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، بر ضرورت شناخت وظیفه و انجام صحیح وظیفه در همۀ ارگان‌ها و نهادهای نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران تأکید و تصریح کرد: یکی از سؤالات اساسی ملائکۀ الهی در عالم برزخ و شب اول قبر از همۀ بندگان، میزان و نحوۀ عمل آنان به وظیفه و مسئولیّت‌هاست و هرکس قادر به پاسخ‌گویی به این سؤال نباشد، مؤاخذه شدیدی در انتظار او خواهد بود.
 این استاد برجسته حوزه‌های علمیه در این زمینه افزود: در عالم قبر و روز رستاخیز، تعارف، ریا، تظاهر، حیله و نیرنگ راه ندارد و پاداش و عقاب بندگان براساس میزان حقیقی شناخت وظیفه و عمل آنان به وظیفه سنجیده می‌شود.
 حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامۀ با ابراز نگرانی شدید از شیوع بیش از حدّ مفاسد اخلاقی، مفاسد اقتصادی و مفاسد اداری، گسترش چنین مفاسدی را برای اساس جامعۀ اسلامی، بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: متأسّفانه امروزه وضعیّت اخلاقی و اقتصادی و اداری در کشور ما شایستۀ این ملّت و نظام مقدّس جمهوری اسلامی نیست و این، موجب نگرانی همۀ دلسوزان شده است و ما هم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم نداریم. امّا این وضعیّت نباید سبب دلسردی و ناامیدی شود که خطرات و خسارت‌های بزرگ‌تری در پی خواهد داشت.
 وی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی سدّ راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بوده و در مواضع بسیاری نظیر جنگ تحمیلی، احساس خطر شده است، ولی لطف خداوند متعال و عنایت حضرت ولیّ‌عصر«اروحنافداه» و توجّه و حمایت مردم، همواره پشتیبان این نظام بوده و پس از این نیز انشاءالله ادامه خواهد داشت و از این جهت شکست جمهوری اسلامی ایران که آرزوی قدرت‌های زورگو است، یک خیال باطل است.
 حضرت آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به برخی از موانع و کارشکنی‌هایی که در مقابل اقدامات مثبت این نیرو می‌شود، اظهار داشت:قوای مجریّه، مقنّنه و قضائیّه و به ویژه رسانه‌های گروهی، خصوصاً صدا و سیما نیز در این جهت مسئولیّت‌های سنگین و خطیری بر عهده دارند و باید در جهت برخورد و رفع مفاسد اخلاقی و فرهنگی، نیروی انتظامی را همراهی و یاری کنند و دست کم در مقابل مبارزه با مفاسد، کارشکنی و مانع‌تراشی نکنند.
 در ابتدی این دیدار سردار احمدی مقدّم طی سخنانی با تشکّر از راهنمایی‌ها و حمایت‌های مراجع تقلید، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با مفاسد گوناگون به ویژه مفاسد اخلاقی و اجتماعی را ارائه کرد./924/د102/ج
ارسال نظرات