۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸
نایب رییس مجلس:

هنر را باید در خدمت بلوغ و رشد عقلانی بشر بکار گیریم

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت هنر متعهد را وسیله رشد و تکامل بشر دانست.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: اراده خدا بر این است که انسانهای وارسته با دو خصلت کلیدی ایمان و عمل صالح وارثان زمین باشند.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه انسانهایی در قله کمال قرار دارند که به حیات عقلانی رسیده اند افزود: وارثان زمین کسانی هستند که در قله تعقل و خردورزی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه امروز هنر وسیله ای برای انحطاط فکری و ظهور شهوات در زندگی انسانی شده است خاطر نشان کرد: باید هنر را در خدمت بلوغ و رشد عقلانی بشر بکار بگیریم.
حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر اینکه هنر متعهد از همه بسترها برای رشد و تکامل بشری بهره می گیرد گفت: دنیا باید به دست کسانی سپرده شود که به کمال عقلانی و رفتاری نائل شده اند.
وی با بیان اینکه جهان در اختیار انسانهایی است که بالاترین بهره را از به خدمت گرفتن عقل می برند و در قله عمل کامل قرار گرفته اند اظهار داشت: عمل کامل عملی است که از بالاترین پشتوانه دینی و بالاترین جایگاه منزلت، اخلاص و خلوص برخوردار است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی را مفتخر به بهره گیری از چنین نیروهایی دانست و افزود: باید به رشد و بلوغ عقلانی و علمی و معرفتی بیندیشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه ملت ایران توانسته اند در این حوزه گامهای بلندی بردارند خاطر نشان کرد: نظام اسلامی با این قدرت توانسته است در بیداری اسلامی نقش داشته باشد.
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه اگر ملت ایران در سایه آموزه های دینی به اسلام برنمی گشتند راه برای مردم فلسطین هموار نمی گشت گفت: اینکه عروس خاورمیانه به آغوش اسلام بازگشته است درسایه بازگشت ایران به اسلام و برخورداری آن از قدرت اسلامی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد که: اگر می خواهیم برای آینده جهان نقش امت وسط را ایفا کنیم باید در این حوزه به وظایف خود خوب عمل کنیم و در جایگاه امت وسط نقش بهتری ایفا کنیم./959/پ202/ع
ارسال نظرات