۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۸۶۲
محمد مرسی در میدان التحریر:

به کرامت مردم مصر پایبند بوده و از استقلال کشورم دفاع می کنم

خبرگزاری رسا ـ محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مردم مصر پس از حضور در نمازجمعه در میدان التحریر حضور یافت و در سخنانی حماسی از آرمانهای انقلاب مصر دفاع کرد.
مصر مرسي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایجپشن ایندپندنت، صدها هزار نفر از مردم مصر از واپسین ساعات شب گذشته و اولین ساعات صبح امروز (جمعه) در میدان تحریر قاهره گرد آمده‌اند و ضمن شرکت در تظاهرات میلیونی انتقال کامل قدرت، به سخنان حماسی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر گوش فرا دادند.

محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مردم مصر در این سخنرانی گفت: در برابر خدا و مردم متعهد می شوم که به کرامت مردم مصر پایبند بوده و از استقلال کشورم دفاع کنم.

وی خطاب به مردم مصر گفت: بر اساس وکالتی که شما به من دادید متعهد می شوم که به قانون اساسی و نیز قوانین مصر پایبند باشم و به همه قول هایی که به شما داده ام عمل کنم.

محمد مرسی در سخنان خود که بارها با فریاد تکبیر و شعارهای مردم تایید می شد، تصریح کرد که حق شهدای انقلاب مصر و حتی مجروحین انقلاب را از رژیم دیکتاتوری مبارک بازخواهم ستاند.

رئیس جمهور منتخب مردم مصر گفت که ملت مصر همچون ید واحده ای هستند و همه آنان چه کسانی که مرا در انتخابات همراهی کردند و چه کسانی که به من رای ندادند ، همه برای من یکسان هستند.

محمد مرسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که انقلاب ادامه خواهد یافت. مرسی با بیان اینکه من برای خدا و برای شما خدمت می کنم.

لازم به ذکر است، محمد مرسی امروز در دانشگاه الازهر در نماز جمعه شرکت کرد.

مرسی در صف اول نمازگزاران در کنار شیخ الازهر و وزیر اوقاف دولت موقت نماز را به جا آورد. محمد مرسی در بین فریادهای تکبیر نمازگزاران مصری در مسجد الازهر که از وی استقبال کردند، حضور پیدا کرد و صدها هزار مصری پشت سر او نماز ظهر را ادا کردند./982/ب902/ک

ارسال نظرات