۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۱۰۱
حجت الاسلام ابوترابی:

مجلس نهم با عقلانیت و همدلی با دولت دهه چهارم انقلاب را به دهه عدالت تبدیل می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نهم با عقلانیت، ایمان، دانش، انگیزه و همچنین هماهنگی با دولت، دهه چهارم انقلاب را به دهه پیشرفت و بسط عدالت تبدیل می‌کند.
ابوترابي نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب اظهار داشت: حوزه علمیه بناب که با دستان توانمند اخوان بنابی بنا شده، یک پایگاه بزرگ علمی در کشور محسوب می شود.

وی با تشریح جایگاه ارزنده حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در منطقه ادامه داد: حوزه علمیه بناب افتخاری بزرگ برای جامعه حوزه کشور به ویژه منطقه آذربایجان است، جا دارد از تلاش های اخوان بنابی که در احداث مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) همت داشته‌اند، قدردانی شود.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بمب اتمی بهانه‌ای برای مقابله با پیشرفت های روزافزون نظام اسلامی است، چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ مشکل غرب با ایران هسته ای نیست، بلکه آنها با ایران اسلامی مخالفند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این‌که ترویج آرمان های انقلاب اسلامی در منطقه تهدیدی جدی برای دشمنان اسلام محسوب می‌شود، افزود: آنها تهدید می کنند که از شما نفت نمی‌خریم، آیا این حرف مایه شرمساری نیست؟! باید ما به آنها بگوییم که به شما نفت نمی‌فروشیم و کشور را به جایگاهی برسانیم که دو سه میلیون بشکه نفت را با وجود هزاران دانشمند به یک کارخانه بزرگ تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که دشمنان نظام با تحریم، برنامه‌ریزی کرده بودند که اقتصاد ایران را فلج کنند، ادامه داد: آنچه امروز دشمن تدبیر کرده، این است که دقیقاً می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی برای ضربه به اقتصاد ایران عمل کند؛ اما برای ناکام گذاشتن این هدف دشمن باید بدون ترس و با عزم راسخ مثل روزهای دفاع مقدس حرکت کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر عزم جدی نمایندگان مجلس نهم برای مقابله با توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان نظام اسلامی تصریح کرد: مجلس نهم با عقلانیت، ایمان، دانش، انگیزه و همچنین هماهنگی با دولت، دهه چهارم انقلاب را به دهه پیشرفت و بسط عدالت تبدیل می‌کند.

وی ایستادگی، صبر و ولایت مداری را لازمه در عبور به سلامت از چالش‌ها و تحریم‌ها دانست و افزود: کشور باید با کار و تلاش و تولید اداره شود و سرمایه نفت نیز به سرمایه‌ای بزرگ‌تر و با حجمی بیشتر مبدل شود، قرار بود در برنامه چهارم توسعه تأمین هزینه‌های جاری کشور از بابت درآمدهای نفتی قطع شود، اما این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه بنا به تأکید رهبر فرزانه انقلاب قدم‌هایی برداشته شد و تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای دشمنان باعث شد که این کار عملیاتی شود، در حقیقت اقتصاد تک بعدی و متکی به انرژی یک بیماری مهلک برای نظام اسلامی بوده است.

وی لازمه تحقق اقتصاد سالم، مولد و پویا را خروج از اقتصاد نفتی دانست و گفت: نباید کشور را با پول نفت اداره کرد، باید به نقطه‌ای برسیم که غربی‌ها با لب‌های تشنه از ما درخواست خرید نفت کنند، هدف اصلی نمایندگان مجلس نهم نیز حرکت در این مسیر است./935/پ202/س
ارسال نظرات