۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۴۰۵
رییس‌ کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی:

حبس‌زدایی و پیشگیری از وقوع جرم سیاست اصلی دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شریفی ابراز داشت: مسأله حبس‌زدایی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست‌های کلی و مهم دستگاه قضای کشور در سال های گذشته بوده است.
حجت الاسلام مالك اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک‌اژدر شریفی، رییس‌ کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان، اظهار داشت: اسلام به‌عنوان مترقی‌ترین دین الهی راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرائم پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به توصیه‌های دینی مبنی بر چگونگی انجام و مراتب امر به معروف و نهی از منکر در جوامع خاطرنشان کرد: نحوه چگونگی اجرا و حتی اینکه چه اشخاصی صلاحیت انجام این فریضه الهی را دارند، نشان از اوج بینش اسلامی نسبت به مسائل اخلاقی و فرهنگی دارد.

حجت الاسلام شریفی اقامه نماز را از مهم ترین عوامل پیشگیری از وقوع جرم و بزه در جامعه دانست و گفت: هرچقدر دستگاه‌ها و آحاد مردم توفیق در اقامه نماز اول وقت و جماعت داشته باشند، به همان میزان از معاصی جامعه کاسته خواهد شد، چراکه نماز با معرفت خود از انجام معصیت پیشگیری می کند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی به تشریح اهمیت ترویج آموزه‌های دینی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: مساله حبس‌زدایی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست‌های کلی و مهم دستگاه قضای کشور در سال های متمادی بوده است.

وی بهترین راه‌حل برای پیشگیری از وقوع جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی را ترویج و تبلیغ آموزه‌های دینی و الهی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: راهکارهای گوناگونی برای تحقق این هدف پیگیری شده که هر یک تا حدودی نتیجه بخش بوده اند؛ اما هیچ یک به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر مؤثر نبوده است.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی یک عامل درونی در انسان مانع زیر پا گذاشتن قانون و یا قانون‌گریزی باشد، که البته این مسأله بدون توجه به نقش دین در زندگی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت های انجام گرفته از سوی ستاد اقامه نماز دادگستری استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این باره توزیع بسته های فرهنگی در ارتباط با نماز از سوی اداره کل امور فرهنگی قوه قضائیه میان کارکنان دادگستری در دستور کار قرار گرفته است.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار و 118 نفر از کارکنان دادگستری استان موفق به سپری کردن دوره 28 ساعته نماز شده اند که برای شرکت کندگان در این دوره 200 فقره گواهی نامه توزیع شده و طبق هماهنگی به عمل آمده صدور مابقی گواهی نامه های مزبور در دستور کار معاونت آموزشی قوه قضاییه قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات