۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۰۷۲
امام جمعه مرودشت:

اعتکاف امسال بیش از سال‌های دیگر رنگ ولایت گرفته است

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مرودشت گفت: اعتکاف امسال به سبب تقارن میلاد امام علی(ع) با سالروز انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری امت اسلامی، بیش از سال‌های دیگر رنگ و بوی ولایی به خود گرفته است.
اعتكاف


حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور، دعا و نیایش به درگاه الهی را از اعمال مستحب مؤکد این روزها عنوان کرد و گفت: سنت اعتکاف پیش از اسلام هم وجود داشته است و انبیای الهی اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته‌اند.

وی یادآور شد:‌ خداوند متعال خطاب به حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) می‌فرماید «خانه من یعنی کعبه را برای معتکفان پاکیزه کن»، حضرت زکریا و یحیی(ع) هم معتکف می‌شدند و پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار(ع) هم به این سنت حسنه توجه خاصی داشتند.

امام جمعه مرودشت افزود: پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان خیمه‌ای در مسجد النبی بر پا می‌کردند و به عبادت و نیایش مشغول می‌شدند و از اعتکاف امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دیگر امامان هم مطالبی در ارتباط با معتکف شدن آن‌ها رسیده است.

وی با بیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و افرادی که به مکه تشریف می‌برند، می‌توانند در مسجد الحرام معتکف شوند، گفت: اعتکاف این سنت فراموش شده اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دوباره احیا شده است.

امام جمعه مرودشت ادامه داد: سنت اعتکاف در کشور اسلامی ایران هر ساله و در ایام البیض ماه مبارک رجب برگزار می‌شود و استحباب روزه در ماه رجب و میلاد امام علی(ع) اهمیت آن را در بین روزهای دیگر از ماه‌های سال دوچندان کرده است.

وی ویژگی‌های اعتکاف امسال در کشور ایران را به سبب مصادف شدن با ارتحال امام خمینی(ره)، میلاد مسعود امام علی(ع) و تقارن این دو با انتخاب شایسته حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به زعامت و رهبری امت اسلامی دارای ویژگی‌های خاصی دانست و «ولایت» را نقطه مشترک هر یک عنوان کرد.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان این‌که اعتکاف امسال بیش از هر سال دیگر رنگ و بوی ولایت به خود گرفته است، از معتکفان خواست که برای ظهور و سلامتی حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، پیروزی مسلمانان یه ویژه شیعیان مظلوم یحرین و شفای مریضان دعا کنند و ثواب اعمال خود را به روح امام خمینی(ره) و شهدا هدیه دهند. /905/ت302/ی

ارسال نظرات