۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۸۶۴
حجت الاسلام ابوترابی:

اندیشه متعالی امام راحل دنیای کفر را به زانو درآورد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام راحل بر شکل گیری نظام سیاسی مبتنی بر حقیقت اسلام ناب توجه داشتند، گفت: این حقیقت ناب در چهره نورانی امام خمینی(ره)، امامت و زعامت ایشان و اکنون نیز در چهره مقام معظم رهبری مشهود و استوار است.
حجت الاسلام ابوترابي حجت الاسلام ابوترابي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در سومین همایش زکات شرق مازندران، با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: علمای بزرگی در طول تاریخ اسلام در جهت بیداری اسلامی و تبیین ارزش های دینی و معارف دین گام برداشته اند و امام راحل در این راستا افق دید و نگاه مردم را تغییر داد.

وی با بیان این که افق دید امام راحل بر اساس شخصیت الهی وجود مبارک ایشان بوده است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند اسلام را جهانی کنند و امروز در هر نقطه از جهان، فریاد اسلام خواهی متبلور است.

حجت الاسلام ابوترابی، گفت: امام راحل بر شکل گیری نظام سیاسی مبتنی بر حقیقت اسلام ناب توجه داشتند و این حقیقت ناب در چهره نورانی امام خمینی(ره)، امامت و زعامت ایشان و اکنون نیز در چهره رهبری مشهود و استوار است.

وی ادامه داد: امام راحل با حرکت ماندگار الگویی را برای سراسر جهانیان ترسیم کردند که تا ابد ماندگار است و موجب اسلام خواهی جوامع مختلف شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف به ویژه جنگ تحمیلی، تهدیدها و تحریم ها  به دلیل وجود دین اسلام و رهبری امام راحل بوده است و ملت ایران حامل این دین و پیام بود.

وی با بیان این که امروز در لبنان تفکر امام راحل بر صهیونیست پیروز شده است، خاطرنشان کرد: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دنیای کفر و ستم را شکست داده است.

حجت الاسلام ابوترابی، افزود: نفی فقر و تبدیل شدن به قدرت اقتصادی بزرگ منطقه از جمله مسائلی است که در مسیر تحقق آن قرارد داریم و همان گونه که قدرت دفاعی بزرگ هستیم باید قدرت اقتصادی بزرگ نیز باشیم.

وی با بیان این که نفی فقر و کفر از شاخصه های مهم جامعه اسلامی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود، ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بلامنازع در دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام ابوترابی اضافه کرد: مدیریت مصرف، قانون مداری و پرهیز از اسراف می تواند ما را در مسیر قدرت اقتصادی شدن قرار دهد و برای تحقق این مهم نیاز به برنامه ریزی مطلوب داریم.

وی ادامه داد: اجرای درست هدفمند کردن یارانه ها از جمله مسائلی است که باید به آن توجه فراوان شده و در جهت درست عمل کردن و حمایت از آن تلاش کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل خدمات فراوانی به جامعه انجام داده است که احیای زکات از این مسائل است و باید در جهت احیای مناسب آن با همکاری روحانیان به عنوان امین مردم تلاش بیشتری انجام شود. مسؤولان نیز باید نسبت به پرداخت و ادای فریضه زکات در جامعه حساس باشند.

رییس کمیته امداد گلوگاه نیز در سخنانی با تاکید بر این که با نهادینه شدن فرهنگ زکـــات بسیاری از مشکلات جامعه بر طرف خواهد شد و نیازمندان زیادی از این طریق مورد حمایت قـرار می گیرند، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات در گلوگاه از سال 1383 با پرداخت 20 هزار تومان زکات آغاز شده است.

سید رضا ساداتی اظهار داشت: در سال گذشته 80 میلیون تومان در گلوگاه زکات جمع آوری شده که بیانگر اهتمام ویژه مردم به این امر و فریضه الهی است./950/پ202/ج

ارسال نظرات