۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۹۳۰
وزیر نفت :

تحریم را فرصت مناسبی برای توسعه کشور می‌دانیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت با بیان اینکه نگران فروش نفت خود نیستیم،‌گفت: تحریم های دشمنان در سال های اخیر نه تنها موجب رکود در صنعت نفت در کشور نشد بلکه ایران این تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشور قرار داده است.
گردهمايي منطقه اي ائمه جمعه 19 استان کشور در مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، رستم قاسمی، وزیر نفت امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه 19 استان کشور، گفت : با وجود تهدیدهای فراوان دشمنان، هیچ نگرانی برای توسعه صنعت نفت کشور وجود ندارد و با بهره مندی از توان و تخصص دانشمندان جوان کشور ، روز به روز به سمت بی‌نیازی در این صنعت پیش می رویم.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی نه تنها از تحریم‌های دشمنان نگران نیستیم، بلکه این تهدیدها را فرصت بسیار مناسبی برای توسعه کشور می‌دانیم.

وزیر نفت گفت: دشمنان در برنامه‌ریزی خود برای تحریم ایران، در قدم نخست جلوگیری از فروش نفت ایران را هدف قرار دادند، اما مرغوبیت نفت ایران همواره مانع از تحقق این هدف دشمنان است. 

نگران فروش نفت نیستیم

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان مشتری دائمی نفت ایران هستند و با توجه به روش‌های جدید فروش و عرضه نفت در بازارهای جهانی، از بابت فروش نفت خود نگران نیستیم.

قاسمی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان برای تحریم ایران، قطع روابط بانک‌های ایران با بانک‌های دیگر کشورها است، اما با ایجاد شرایط جدید دغدغه ای برای جابجایی درآمد حاصل از فروش نفت نداریم.

وی یکی از مشکلات صنعت نفت ایران را کم توجهی به میادین مشترک نفتی دانست و افزود: برداشت نفت ایران در 29 میدان مشترک بسیار کمتر از شرکای نفتی است که باید با برنامه ریزی مناسب، از تضییع حق ایران جلوگیری کنیم. به عنوان مثال برداشت عراق از یک میدان مشترک نفتی روزانه سه میلیون بشکه است، اما ایران روزانه از این میدان فقط 200 هزار بشکه برداشت می‌کند .

هدفمندی یارانه‌ها از عوامل مؤثر صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی است

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را از عوامل مؤثر صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی دانست و افزود: در صورتی که این قانون را اجرا نمی کردیم مجبور به وارد کردن 60 میلیون لیتر بنزین از خارج بودیم. با اجرای این قانون نه تنها از وارد کردن بنزین جلوگیری کردیم، بلکه توانستیم بیش از 10 میلیارد دلار فرآورده های نفتی را نیز صادر کنیم.

وزیر نفت قیمت پایین گازوئیل را از عوامل اصلی قاچاق این فرآورده نفتی دانست و گفت: سالانه بیش از سه میلیارد لیتر گازوئیل از کشور به صورت قاچاق خارج می شود که برای جلوگیری از این هدر رفت مجبور به افزایش قیمت آن هستیم./9465/پ202/ج

ارسال نظرات