۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۰۶۱
با شرکت بیش از یکهزار دانش آموز؛

جشنواره بزرگ قرآن و معارف در اروندکنار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره بزرگ قرآن و معارف با حضور جمع از دانش آموزان در اروندکنار در حال برگزاری است.
قرآن کريم قرائت قرآن
سید صالح بلادی رییس اداره آموزش و پرورش اروندکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری جشنواره قرآن و معارف در این شهرستان خبرداد و اظهارداشت: به منظور ارتباط مردم و خصوصاً دانش آموزان با قرآن این جشنواره برگزار شده است.

وی به تعداد نفراتی که در این جشنواره شرکت می کنند اشاره و تصریح کرد: این جشنواره که تا بیستم اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، 455 دانش‌آموز دختر و 600 دانش‌آموز پسر در روزهای معین شرکت خواهند کرد.

بلادی با بیان این که اگر انسان به قرآن توجه کند موجب سعادت او می شود گفت: بکارگیری دستورات و فرامین کتاب آسمانی خدا در زندگی دنیوی و اخروی‌مان موجب سعادت ابدی و جاودانی می‌شود.

بلادی در همین راستا افزود: به همین دلیل اداره اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و معارف کرده و در این زمینه دانش‌آموزان را به سوی نهادینه کردم این اهداف متعالی سوق می‌دهد.

وی با اشاره به رشته های موجود در این جشنواره اظهار داشت: این دوره از مسابقات دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، مفاهیم قرآنی، احکام و نهج‌البلاغه در سالن المهدی اداره آموزش و پرورش اروندکنار به رقابت خواهند پرداخت.

رییس اداره آموزش و پرورش اروندکنار در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره همچنین گفت: برخی از مسابقات به صورت کتبی و برخی به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های جنبی این جشنواره گفت: بازدید از یادمان زیارتگاهی شهدای عملیات والفجر 8 و محفل انس با قرآن را از برنامه‌های جنبی این جشنواره در اروندکنار اعلام کرد.

بلادی در فراز پایانی سخنانش عنوان کرد: باید نسل جوان را بیش از پیش به اهداف و ارزش‌های اعتقادی قرآن و مفاهیم وجودی آن آشنا کنیم و در این خصوص خانواده‌های نقش اساسی را در تربیت قرآنی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند./9458/د102/ص
ارسال نظرات