۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۷۱۴
در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر خوزستان مطرح شد؛

خوزستان باید به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدس تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سپهر با اشاره به ساخت فیلم‌های دفاع مقدس در استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان باید به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدس تبدیل شود.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در خوزستان، اظهار داشت: مظلومیت هنر در استان بالا بوده و تاکنون برنامه های فرهنگی و هنری، تحت الشعاع دیگر فعالیت های کشاورزی و صنعتی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در استان به نسبت دیگر فعالیت ها، ماندگارتر است، بیان داشت: تا پیش از این به مسایل فرهنگی، هنری و حتی دینی در استان کمتر توجه شده و هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

حجازی با اشاره به بسته فرهنگی تصویب شده توسط دولت، گفت: این بسته و اعتبارات کمک می‌کند عرصه فرهنگ در همه بخش ها از جمله هنر، نمایش و فیلم بوده که باید توسعه یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید عرصه برای ورود علاقه مندان به هنر مهیا شود، اظهار داشت: نبوغ فعالیت های هنری در جوانان خوزستانی وجود دارد، بر این اساس باید این جوانان حمایت شده و عرصه برای حضور آنها باز باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در استان، تصریح کرد: فضا، تجهیزات و آموزش ها در استان و کشور باید تا جایی رشد کند که نسبت به تولید کارهای بزرگ و مفاخر از سایر کشورها بی نیاز شود.

وی اذعان داشت: در زمینه فرهنگ و هنر هم می توانیم با تولید آثار خوب و باکیفیت در جشنواره های بین‌المللی دنیا مطرح شویم اما تحول در سینما نیازمند این است که جوانان در این مسیر حرکت کنند و استان‌ها متکی به پایتخت نباشند.

خوزستان باید به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدسی و دینی تبدیل شود

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر در خوزستان بیان داشت: استان خوزستان در زمینه کارهای فرهنگی هنری همواره پیشتاز بوده و دارای توانمندی های زیادی است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان تنها استانی است که در حوزه سینما بیش از 13 میلیارد ریال هزینه کرده، گفت: تولید سه فیلم سینمایی بلند شهید هاشمی، شهید بهنام محمدی و شهید رهبر در دست ساخت و انجام کارهای مقدماتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه استان خوزستان به یک کارگاه فرهنگی تبدیل شده، تصریح کرد: در حال حاضر جشنواره های هنری متعددی از جمله جشنواره ملی عکس کشور، جشنواره تجسمی عکس فجر، جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره شعر گلواژه دینی در استان در حال برنامه ریزی و اجراست.

وی به ساخت فیلم‌های دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کار تولید فیلم دفاع مقدس با سختی هایی همراه است، از مسئولان تقاضا داریم با کاستن از این سختی ها موانع ساخت این گونه فیلم ها را بردارند.خوزستان به دلیل قرار گرفتن در کانون هشت سال جنگ تحمیلی باید به باشگاه تولید فیلم دفاع مقدسی و دینی تبدیل شود و خوشبختانه این امکان نیز در استان فراهم است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات