۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۲۸۴۷
اندیشمند اردنی:

برخی علمای منادی تقریب به حامیان تکفیر مبدل شده اند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند اردنی نسبت به مبدل شدن برخی از علمای منادی تقریب به حامیان تکفیر پیروان مذاهب اسلامی هشدار داد.
پرچم اردن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشام سلطان، متفکر و استاد دانشگاه اردن در جلسه صبح امروز کمیسیون ارتباطات بین الملل بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است از عقب نشینی برخی علمای جهان اسلام از پروژه تقریب ابراز نگرانی کرد و گفت: کنفرانس های بسیار زیادی در زمینه تقریب در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شده است، اما امری که نگرانی های فراوانی را به همراه دارد عقب نشینی جمع کثیری از علمای جهان اسلام از پیگیری تقریب و وحدت میان مسلمانان است.

وی افزود: جریان آمریکایی – صهیونیستی به شدت در حال گسترش فتنه های مذهبی در منطقه هستند و حتی بر علمایی که زمانی حامل تقریب بودند نیز تاثیر گذاشته و این علما هم اکنون به مخالفان تقریب و نزدیکی مسلمانان مبدل شده اند.

هشام سلطان نسبت به تکفیر مسلمانان از سوی برخی علمای جهان اسلام به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از علمایی که خود حامی و منادی تبلیغ بودند هم اکنون حامی تکفیر شده و از خطبا و ائمه مساجد می خواهند تا به شیعیان و پروژه تقریب حمله ور شوند و چنین جلوه می دهند که عملی شدن تقریب غیرممکن است.

استاد دانشگاه اردن با اشاره به صف بندی علمای اسلام در مقابل یکدیگر تصریح کرد: علمای جهان اسلام هم اکنون به دو دسته تقسیم شده اند؛ دسته ای که حامی و منادی مساله تقریب میان مسلمانان بوده و دسته ای که از آمریکا و رژیم صهیونیستی و پروژه های فتنه انگیزانه آنان حمایت می کنند.

وی مسلمانان را به شناخت کافی از این دو دسته فراخواند و ادامه داد: باید مشخص شود چه علمایی حامی تقریب بوده و چه علمایی مخالف تقریب هستند، مسلمانان نیز باید این دو گروه را به خوبی بشناسند و میان آنها تمایز قائل شوند.

هاشم سلطان عملکرد رسانه های اسلامی را نامطلوب خواند و تاکید کرد: اکثر سازمان های اسلامی به شیوه های دینی عمل نکرده و پروژه های فتنه انگیزانه آمریکا و صهیونیست ها را عملی می سازند.

این اندیشمند اردنی تاسیس شبکه ماهواره اسلامی را خواستار شد و بیان داشت: از مجمع جهانی تقریب می خواهم تا مقدمات تاسیس شبکه ای ماهواره ای حامی وحدت را فراهم سازد تا علمای طرفدار اتحاد مسلمانان سراسر جهان بتوانند به بیان نظرات و آرای وحدت طلبانه خود در این شبکه بپردازند.

وی برگزاری کنفرانس وحدت در سایر کشورهای جهان را ضروری دانست و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی هم اکنون در تهران که مرکز امنیت و آرامش است، برگزار می شود، اما می خواهیم که چنین کنفرانسی در سایر کشورهای جهان نیز برگزار شود تا مردم بفهمند که علما در حال تقریب میان امت بوده و تلاش های فراوانی در این زمینه انجام می گیرد.

سلطان خاطر نشان ساخت: همگان باید بدانند که در خطر بسیار بزرگی قرار داریم و اکثر علمای منادی تقریب از پست های دولتی و دینی که در اختیار دارند، کنار گذاشته می شوند./980/ب913/گ
ارسال نظرات