۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۲۵۱۲
حجت‌الاسلام شفیعی:

نگران تحریف تاریخ انقلاب اسلامی هستیم

خبرگزاری رسا ـ یک مقام مسؤول در دانشگاه خوزستان با بیان این که تاریخ انقلاب اسلامی ایران مورد تهاجم شدید دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: در کشور نگران تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و در خوزستان نگران فراموشی و بی توجهی به نقش استان در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي حجت الاسلام سيد محسن شفيعي حجت الاسلام سيد محسن شفيعي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن شفیعی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، روز گذشته در آیین رو نمایی از نخستین کتاب روز شمار انقلاب اسلامی با انتقاد از بی توجهی به تاریخ خوزستان و نقش والای مردم این استان در دوران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی در دنیای کنونی با بی انصافی و شیطنت مواجه شده و متأسفانه هم اکنون با انعکاس وارونه و غیر صحیح تاریخ انقلاب اسلامی کشورمان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این مسأله جای نگرانی جدی را برای تاریخ انقلاب اسلامی در بر دارد تصریح کرد: متأسفانه به تحولات انقلاب اسلامی در مسیر زمان آنچنان که در خور و شایسته انقلاب اسلامی است توجه لازم نشده و در فضای مجازی، تاریخ انقلاب اسلامی به جای معرفی مورد تهاجم قرارگرفته است. در صورتی که نسل دست اندرکار پیروزی انقلاب اسلامی برای معرفی این مهم تلاش نکنند، بدون تردید این کوتاهی عوارض و هزینه های سنگینی را برای نظام و ملت ایران به بار خواهد داشت.

این مقام مسؤول بیان داشت: در کشور نگران تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و در خوزستان نگران فراموشی و بی توجهی به نقش استان در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ از این رو مسؤولان و دست اندرکاران مربوطه باید با جدیت هرچه کامل این مسأله را پیگیری کنند. برای دفاع از انقلاب اسلامی، کارها و اقدام های شایانی انجام شده، اما متأسفانه برخی ارگان های مرتبط با ثبت و ضبط این وقایع، فاقد بسیاری از رویدادها هستند که این مسأله باید برطرف شود.

وی با اشاره به وجود عشایر غیور در این استان شهید پرور و انقلابی اظهار داشت: رژیم شاهنشاهی نتوانست بین اقوام و عشایر خوزستانی برای سوء استفاده تفرقه افکنی کند که این عملکرد عشایر در برابر رژیم شاهنشاهی می بایستی تهیه و مستند سازی می شد که متأسفانه هم اکنون هیچ مطلبی و یا کلیپی از آن تهیه نشده است. متأسفانه خاطرات شفاهی موفقیت های انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل(ره) در سینه کسانی ماند که یا فوت کرده و به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه در تهیه اسناد مکتوب در این زمینه بسیار کم کاری شده بیان داشت: ظرفیت بزرگی در حوزه علمی دانشگاه ها برای پرداختن به این مهم وجود دارد که حداقل می توان پایان نامه ها را در این جهت سوق داد.

وی متأسفانه برخی دستگاه های مسوول فاقد جزئی ترین اسناد و وقایع انقلاب در خوزستان هستند و نمی توان در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به نهضت انقلاب اسلامی گذاشت. پژوهشگران و محققان خوزستانی خود باید به دنبال معرفی نقش استان در انقلاب اسلامی باشند تا هویت استانی خوزستان در پرتوی افتخارات انقلاب اسلامی به خوبی دنبال شود.

حجت الاسلام شفیعی در پایان سخنان خود بر لزوم مستند سازی و اطلاع رسانی نقش استان در دفاع از انقلاب اسلامی در تأکید کرد و اظهار داشت: در فضای عمومی باید روزی را به نام خوزستان همانند 19 دی ماه روز قم، 29 بهمن ماه روز تبریز، با هدف برجسته سازی عنوان خوزستان و اختصاص دیداری با مقام معظم رهبری در این باره تعیین کرد./9465/د102/ص
ارسال نظرات