۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۱۶۲۰
مدیرکل اوقاف مازندران:

مرمت 300 مقبره امامزادگان مازندران در دست اجرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پنجاه درصد مقبره‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان به سبب فرسوده‌بودن نیازمند مرمت و بازسازی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع اعضای هیأت امنای امامزادگان استان با اشاره به این که عملیات اجرایی مرمت و بهسازی 280 مقبره امامزادگان با سی میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست، افزود: همچنین احداث 97 مقبره امامزادگان مازندران در دست اقدام است.

وی از شناسایی 35 موقوفه جدید در سالجاری به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال در مازندران خبرداد و یاداور شد: با اقدامات صورت گرفته 87 بقعه متبرکه شاخص استان در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی کشور ثبت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، درآمد بقاع متبرکه مازندران برابر قانون 40 درصد از این مقدار صرف مرمت و بازسازی مقابر امامزادگان 20 درصد برای امورات فرهنگی و 30 درصد مدیریتی و 10 درصد حق التصدی می شود.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برای مرمت و بهسازی آستانه مبارکه امزاده عبدالله آمل تاکنون 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: تلاش می شود این طرح تا پایان سال آینده تکمیل شود.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله وقف در جامعه، گفت: در صورت ترویج فرهنگ وقف، بی شک بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود.

حجت الاسلام سهرابی بر لزوم احیا و ساماندهی موقوفات در استان تاکید کرد و تحقق این مهم را در گرو مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم و همچنین دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

وی یادآور شد: مازندران دارای بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیر متصرفی و 1312 بقعه متبرکه است./950/پ202/س
ارسال نظرات