۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳
آیت الله حیدری:

بازسازی عتبات عالیات وسیله‌ای برای ابراز محبت به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: باز سازی عتبات عالیات نیازمند همکاری همه جانبه دارد، که این همکاری با مشارکت مردم مهیا می‌شود.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در بازدید از ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به پیشرفت بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) اظهار داشت: بازسازی عتبات عالیات، به ویژه بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) وسیله‌ای برای ابراز محبت عاشقان اهل بیت (ع) است، بازسازی این مکان‌های متبرکه همواره بر عهده شیعیان به ویژه ایرانیان بوده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که باز سازی عتبات عالیات نیازمند همکاری همه جانبه دارد خاطرنشان کرد: هر فرد به هر طریقی که می‌تواند باید برای بازسازی عتبات عالیات کمک کند، برخی با قلم، برخی با پول و برخی با زبان می‌توانند در این راه کمک کنند.

آیت‌الله حیدری به روند بازسازی ایوان مطهر حرم امام علی(ع) اشاره کرد اذعان داشت: تاکنون یک‌سوم از ایوان حرم مطهر حضرت علی‌(ع) طلاکاری شده است و در آینده این پروژه به همت خیرین خوزستانی، به‌ویژه خانم‌ها بیشتر پیشرفت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در سخنانی بیان داشت: ‌روند مرمت و بازسازی ایوان طلا حرم امام علی(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات کل کشور انجام می‌شود، ولی تامین هزینه‌های این طرح بر عهده استان خوزستان است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ایوان مطهر حرم امام علی(ع) ابرازداشت: این ایوان 500 مترمربع مساحت دارد که برای بازسازی آن 250 کیلوگرم طلا نیاز است.

وی افزود: از اوایل آذرماه کار بازسازی آغاز شده و تا به حال 17 کیلوگرم طلا و 2 میلیارد و 300 میلیون تومان وجه نقد به کشور عراق فرستاده شده است و با این مقدار پول تا به حال یک‌سوم ایوان، طلاکاری شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، به خشت هایی که در ایوان حرم مطهر امام علی(ع) به کار می رود اشاره و تاکید کرد: ایوان طلای حرم امام علی (ع) 12 هزار خشت دارد که هر خشت به مبلغ یک‌میلیون تومان به خیرین فروخته می‌شود و تاکنون 600 خشت توسط خیرین خوزستانی خریداری شده است./9458/پ203/ص
ارسال نظرات