۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۳۶۷

سلسله نشست‌های واگویی مبارزه حق علیه باطل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست‌های واگویی بیش از نیم قرن مبارزه حق علیه باطل و چرایی آغاز مبارزه علیه رژیم پهلوی از زبان تعدادی از فعالان انقلابی قبل از انقلاب در تبریز برگزار می‌شود.
رهبري، شهدا، پرچم ايران
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، محمدرضا رضایی، دبیر ستاد پشتیبانی جنگ در ایام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب مصداق واقعی مجاهدان راه خدا هستند گفت: این سلسله نشست ها به منظور تبیین اهداف چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که با تکیه بر اصل تغییر ناپذیر مبارزه حق طلبان بر علیه باطل گرایان و منحرفین از اسلام ناب محمدی صورت پذیرفته انجام می گیرد.

این حقوقدان با بیان اینکه مبارزات مردم مسلمان تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عج بر علیه ظلم وجور و تحقق عدالت و حقیقت ادامه خواهد داشت ادامه داد : جهت تبیین اهداف این مبارزات در رژیم سابق، از تعدادی بزرگواران مبارزه و زندان دیده که بیش از پنجاه سال پرچم مبارزه بر علیه طاغوت زمان را که حقوق مسلّم مردم مسلمان کشورمان را ضایع و ظلم و جور را مشروعیت بخشیده بود دعوت به عمل آمده تا علل چرائی ورودشان را به صحنه مبارزه در جبهه حق بر علیه باطل را باز گو کنند.

دبیر ستاد پشتیبانی جنگ در ایام جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران، بازگویی خاطرات زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب را خاطره گویی یا بازخوانی اتفاقات گذشته ندانست و افزود: این واگویی ها، چراغ راهی برای نسل های آینده و نسل های بعد از آن است و به قول استاد دکتر رحیم پور ازغدی وقتی شهر در ناز و نعمت بود این عزیزان در کوچه پس کوچه های شهر در جنگ و گریز با د‍ژخیمان بوده و یا در سلول های تنگ و باریک و ظلمانی، تحت شدیدترین شکنجه های مامورین رژیم سابق ، فریاد الله اکبر و فاطمه وحسین بر گلو و سینه و دل هایشان جاری بود.

رضایی با بیان اینکه خداوند متعال در ذیل آیه 117 از سوره توبه در خصوص جایگاه پیشگامان مبارز به نکاتی اشاره نموده است که باز تعریف آن این است که این قبیل پیشگامان در زمان سختی و شرایط دشوار از پیامبر (ص) تبعیت کردند و جایگاه ویژه ای در اسلام دارند ادامه داد: زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب نیز با تبعیت از امام خمینی(ره) ، مبارزه ای را برای تحقق حق و شریعت نبوی آغاز کرده و به یاری خدا آن را به پیروزی رساندند.

گفتنی است، این سلسله نشست ها به همت کمیسیون حقوق بشراسلامی و هیئت امنای مسجد حاج خلیل در روزهای چهارشنبه هرهفته بعداز نماز مغرب و عشاء در محل مسجد حاج خلیل کوی اسلامیه خیابان دارائی دوم از 19 دی ماه شروع شده و تا 29 بهمن ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است برای این نشست ها و بازگویی ماوقع دوران مبارزه و زندان، از حاج محمدحسن عبدیزدانی ، حاج سید محمد الهی، دکتر محمدباقردانشپور و ... از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب دعوت به عمل آمده است./935/د101/س
ارسال نظرات