۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۱۷۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ جمع آوری بیش از 100 میلیون تومان زکات از شهر حمیدیه خوزستان، اعلام روزشمار ایام الله دهه فجر در خوزستان، آغاز به کار طرح ملی حفظ قرآن کریم در آبادان، آمادگی بسیج برای تعامل با اقدامات فرهنگی در ماهشهر و برگزاری نخستین یادواره شهدای بنادر کشور در خوزستان، از عناوین چند خبر کوتاه در خوزستان هستند.
اخبار کوتاه خوزستان
بهمن ذکوی کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری همایش طرح ترویج و احیای فریضه زکات در شهر حمیدیه استان خوزستان خبر داد و گفت: در این همایش به 20 مسجد از این شهر جهت تعمیر، بازسازی و انجام فعالیت های فرهنگی کمک شد.

وی با بیان این که مناطقی که در طرح معادل زکات فعال هستند، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کمک هایی به مساجد و حسینیه های این مناطق ارائه می شود، ابراز داشت: مساجد و حسینیه ها نقش مهمی در ترویج و احیای این فریضه الهی دارند.

ذکوی با بیان این که در شهر حمیدیه بیش از 100 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است، خاطر نشان ساخت: در این همایش حدود 100 میلیون تومان به مساجد این شهر کمک شد.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان از برگزاری همایش طرح ترویج و احیای فریضه زکات در کلانشهر اهواز خبرداد و تصریح کرد: این مراسم با حضور مسؤولان استانی و ائمه جماعات بیش از 25 مسجد در یکم بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می شود.

روزشمار ایام الله دهه فجر در خوزستان اعلام شد

روابط عمومی استانداری خوزستان، روزشمار ایام الله دهه فجر در خوزستان را اعلام نمود که چهارشنبه،12بهمن ماه، نخستین روز از دهه مبارک فجر به عنوان روز انقلاب اسلامی، امامت حضرت ولی عصر(عج)، امام خمینی(ره)، ولایت و رهبری نام گذاری شد.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه، 13بهمن روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت ـ جمعه، 14بهمن روز انقلاب اسلامی، انتظارفرج، حاکمیت جهانی اسلام و استکبارستیزی ـ شنبه، 15 بهمن روز انقلاب اسلامی، جهاد اقتصادی، فرهنگ و احیای ارزشهای اسلامی ـ یکشنبه، 16بهمن روز انقلاب اسلامی، قرآن، بصیرت دینی و وحدت امت اسلامی ـ دوشنبه، 17بهمن روز انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن مسلمان ـ سه شنبه، 18بهمن روز انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی ـ چهارشنبه، 19بهمن روز انقلاب اسلامی، آمادگی دفاعی، بسیج و اقتدارملی ـ پنجشنبه،20بهمن روز انقلاب اسلامی، عدالت گستری، مردم سالاری دینی و حمایت از مستضعفان و جمعه 21بهمن روز انقلاب جهانی اسلام، پیامبر اعظم (ص) و بیداری اسلامی نام گذاری شده است.

ستاد دهه فجر خوزستان همچنین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در 22بهمن را روز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نام گذاری کرد و بر ضرورت پاسداشت ارزش های این ایام الله و اهتمام بر برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های مربوط به آن تاکید کرد.

آغاز به کار طرح ملی حفظ قرآن کریم در آبادان

جاسم عشافلی کارشناس نماز، قرآن و معارف معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان اظهار داشت: در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم و تحقق این امر ارزشمند الهی و با عنایت به ضرورت موضوع ، شیوه نامه ویژه حفظ قرآن کریم در مدارس آبادان توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، گفت: هدف از این طرح ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن در قالب حفظ آیات الهی و جذب حداکثری و مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در توسعه و تعمیق قرآن و مفاهیم غنی آن با رویکرد کاربردی کردن در زندگی روزمره آنهاست. این طرح در شورای قرآن اداره آموزش و پرورش آبادان، بررسی و نحوه اجرای آن بر اساس تقویم اجرایی خواهد شد.

عشافلی، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اعلام عمومی طرح ملی حفظ قرآن کریم ، معرفی جزییات طرح، تبلیغات و اطلاع رسانی مورد نیاز آموزشگاه انجام گرفته است.نخستین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم و ثبت نام در نخستین دوره شروع و تشکیل کلاس های آموزشی حفظ قرآن در مدارس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مدارس قرآن باید با محوریت مدارس تخصصی قرآن اجرای این طرح را به عنوان یکی از اقدامات اساسی خود برنامه ریزی کنند.به منظور ایجاد فضای قرآنی و ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان جشنواره ی سراسری استانی و کشوری با شرکت برگزیدگان برگزار خواهد شد.

آمادگی بسیج برای تعامل با اقدامات فرهنگی در ماهشهر

کهزاد سروستانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر اظهار داشت: ‌این شهرستان با توجه به استعدادهای بومی موجود، ظرفیت‌های بالایی برای اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی دارد.بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از نخستین تا آخرین امضا کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر بسیج را مجموعه‌ای از پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور عنوان کرد، گفت: این سلحشوران جان بر کف در راه اهداف عالی این ملت، برای به کمال و خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند.

وی بسیج را نماد مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: امروز به همت و توان بسیجیان موفقیت‌های بی‌نظیر علمی در کشورمان رقم خورده و این نهاد عظیم با فعالیت‌های گسترده در جامعه از عزت و اقتدار برخوردار است.

سروستانی با بیان اینکه اعتلای نام ایران در گرو اهتمام جدی به بسیج است، بیان داشت: بسیج ضامن امنیت پایدار جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر در ادامه با اشاره به راه‌اندازی جنگ نرم توسط دشمنان نظام علیه ایران اسلامی، گفت: باید تلاش کنیم طبق توصیه مؤکد مقام معظم رهبری با بصیرت اهداف جریان‌های سیاسی منحرف را تشخیص دهیم.

وی مهم‌ترین رسالت و وظیفه بسیج برای مقابله با جنگ نرم دشمنان که برای براندازی نظام اسلامی آغاز کرده‌اند را حضور فعال‌تر در صحنه عنوان کرد و خواستار شرکت گسترده مردم و مدیران در برنامه‌های فرهنگی شهرستان شد، گفت: بسیج با فعالیت‌های گسترده فرهنگی در جامعه نقشه آینده کشور را ترسیم می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ماهشهر تصریح کرد: نیروهای بسیجی این شهرستان آمادگی هرگونه همکاری به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر هستند. امیدواریم با اقدامات در حال انجام بتوان گامی مثبت و مؤثر در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ و هنر توسط بسیج و نیروهای کارآمد آن در منطقه برداشت.

نخستین یادواره شهدای بنادر کشور در خوزستان برگزار می شود

جهانگیر نجاتی مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان، از برگزاری نخستین یادواره شهدای بنادر کشور در خوزستان خبر داد و اظهار داشت: برای تجلیل از مقام شامخ شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهدای بنادر کشور، تصویب شد که یادواره ای تحت عنوان یادواره شهدای بنادر کشور در خوزستان برگزار شود.

وی در ادامه افزود: در این راستا هماهنگی لازم در قالب نشستی با حضور مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور و مدیران بنادر استان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام شده است.

این مقام مسؤول، برگزاری یادواره شهدا را رسالت و وظیفه ای مهم در انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید جامعه دانست و بیان داشت: خدمت به شهدا همچنین اجر و پاداشی اخروی نظیر شفاعت را از سوی آنها در پی دارد.

مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان هدف استکبار از تحمیل کردن جنگ هشت ساله را براندازی نظام اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: بر همه لازم است از ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای آن پاسداری و آن را به نسل های بعدی انتقال دهند.

نجاتی، دفاع مقدس را پرافتخارترین سند عزت ایران در دفاع از ارزش های اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: شهیدان بهترین حافظان ارزش های اسلامی و انقلاب بودند و در این جنگ نابرابر نشان دادند که ارزش های اسلامی نزد آنان از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

این مقام مسؤول، دفاع مقدس را دفاع خالصانه و عاشقانه عنوان کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی عاشقان واقعی کشور خالصانه در دفاع از مرزها و ارزش های اسلامی لحظه ای در مقابل دشمنان کوتاهی نکردند و نگذاشتند که به اسلام و انقلاب صدمه‌ای برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: حراست و حفاظت از اهداف دفاع مقدس و زحمات رزمندگان در جبهه های جنگ تحمیلی یک ضرورت و انتقال آن به نسل امروزی یک وظیفه است.

معاون طرح و توسعه و مشاور مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی خوزستان در امور ایثارگران در پایان سخنان خود، اظهار داشت: سازمان بنادر کشور در حدود 90 شهید گلگون کفن را در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات