۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۰۶۷
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

ملت ایران همه تحریم‌ها را تحمل می‌کند اما زیر بار ذلت آمریکا نمی‌رود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که ملت ایران همه تحریم‌ها را تحمل می‌کند، اما زیر بار ذلت آمریکا، استعمار و استکبار غرب نمی‌رود، تصریح کرد: تحریم آری بردگی و بندگی آمریکا هرگز.
حجت الاسلام تقوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در سخنانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با محکوم کردن آمریکا و اسرائیل در ترور شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای، خطاب به آمریکا و صهیونیسم تصریح کرد: هرگز نمی‌توانید ملت ایران را که تربیت‌یافته انقلاب اسلامی و پرورش‌یافته مکتب امام علی‌(ع) است، تسلیم کنید.

وی در ادامه نخستین درس تربیتی اما علی‌(ع) را حفظ شخصیت، کرامت و عزت انسان عنوان و اظهار کرد: طاغوت‌های هر زمان سعی می‌کنند، ابتدا شخصیت ملت‌ها را تحقیر کنند، شخصیت انسان‌ها را بشکنند و عزت نفس آنها را پایمال کنند و پس از آن بر منابع مادی و معنوی آنان مسلط شوند؛ وقتی شخصیت مورد هجمه قرار بگیرد، کرامت شکست و عزت پایمال شود، انسان رشد نخواهد کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که استعمارگران همان کار فرعون را می‌کنند که ابتدا بنی‌اسرائیل را تحقیر کرد، شخصیت آنها را شکست و بر دوش آنها سوار شد، گفت: استعمارگران به ویژه آمریکا و اسرائیل باید بدانند که ملت ایران تصمیم خود را گرفته است و دیگر نخواهند توانست آنان را از این هدف خود بازگردانند.

وی با اشاره به تأثیر نفس بر پستی انسان، بر گرانبها دانستن شخصیت افراد برای جلوگیری از هرگونه آلوده شدن تأکید کرد و افزود: همه آزادگی‌ها و وارستگی‌ها در سایه عزت نفس به دست می‌آید و ملتی که تحقیر و شخصیتش شکسته شود، هرگز نمی‌تواند قله‌های افتخار را فتح کند و در میدان‌های اجتماعی به پیروزی برسد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین به روایتی از امام علی‌(ع) مبنی بر این‌که «آزادی و آزادمنشی را باید در سایه کرامت و شخصیت بزرگ‌منشانه به دست آورد»، اشاره و تصریح کرد: ملت ایران همه تحریم‌ها و کاستی‌ها را تحمل می‌کند، اما زیر بار ذلت و بردگی آمریکا، استعمار و استکبار غرب نمی‌رود؛ ملت ایران تسلیم آمریکای پلید و تحریم‌های مختلف نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان این‌که آمریکا و اسرائیل یک روز ملت ایران را تحریم می‌کنند و روز دیگر عوامل مزدور خود را می‌فرستند تا دانشمندان ما را ترور کنند، ابراز داشت: استکبار جهانی به این روز فلاکت‌بار رسیده است که یک دانشمند خدمتگذار بشریت را که فکر و اندیشه خود را در خدمت به مردم قرار داده است با بمب بستن به ماشین وی، تکه تکه کنند.

وی اضافه کرد: آمریکای مدعی اداره جهان که مانند دزدها از تاریکی شب استفاده کرده و یک دانشمند خدمتگذار را مورد هدف قرار می‌دهد و اسرائیل جنایتکاری که می‌گوید باید ایران را با این ترورها در تنگنا قرار دهیم و دانشمندان هسته‌ای و چهره‌های علمی آن را از میان برداریم تا به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل نشود، ابرقدرت نیستند؛ بلکه دو قدرت بیشتر در دنیا حاکم نیست، یکی اسلام با محوریت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و قدرت دیگر هم مستکبران هستند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که حرف نخست را در جهان امروز، قدرت و اندیشه اسلامی می‌زند، گفت: اندیشه‌های امام‌(ره) و شهدای انقلاب اسلامی مرزها را شکسته و مغزها را فتح کرده‌اند و این زلزله‌ای که در منطقه ایجاد شده جلوه‌ای از قدرت انقلاب اسلامی و نوری از نورانیت این کانون ارزشمند در کشور اسلامی ایران و نور عاشورا است.

وی با اشاره به این‌که نهضت ملت ایران حسینی است و این حرکت حسینیان امروز چشم دنیا را خیره کرده است، خطاب به دشمنان انقلاب که دم از حقوق بشر می‌زنند و صدایشان در مبارزه با تروریست گوش جهانیان را کر کرده است، گفت: خودتان تروریست پرور هستید و امروز همه بمب‌هایی که در کشورهای عراق، افغانستان و ایران منفجر می‌شود، درست کرده‌اید و این نیروهای تروریست را پرورش داده‌اید؛ مرگ و ننگتان باد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان این‌که جهان‌خواران هشت سال با جنگ تحمیلی ملت ایران را آزمایش کردند و دیدند که تسلیم نمی‌شوند، به اربعین حسینی‌(ع) اشاره کرد و افزود: اربعین عاشورای دیگری است که در آن اسرای کربلا آمده‌اند طبل رسوایی دشمنان را به صدا درآوردند، یزید و یزیدیان را رسوا کنند؛ اسرای کربلا مفسر خون شهدا و مظلومیت کربلایی‌ها شدند و امروز ما مفسر خود شهیدانمان هستیم و از آرمان‌هایشان با خونمان دفاع می‌کنیم. /920/پ202/ص

ارسال نظرات