۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۹۷۶
استاد حوزه علمیه مشهد:

وظیفه روحانیت دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: آنچه که امروزه دشمن را شاد می کند دور شدن مردم از نظام و انتخابات است و روحانیت باید مردم را به حضور دعوت کند.
سيد جعفر طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، استاد حوزه علمیه مشهد، در همایش مرزبانان حریم تشیع‌ که صبح امروز در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن بیان می کند‌«ما مرده‌ها را زنده می‌کنیم» و همچنین ذکر می کند «خداوند در رشته کار مردم اثر‌‌پذیری را قرار داده است»؛ آن چه که از ائمه معصومین تا به این لحظه رسیده است یا قلم، یا بیان و یا عملکرد روحانیت است، همه این ها آثارش فراتر از چندین سال است و گاهی جملات این منبرها سالیانی طولانی در میان مردم تکرار می شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: شهید مطهری از شیخ جعفر شوشتری بیان می کند که ایشان در سخنرانی که در تهران داشت گفت «تمام انبیا‌ آمده اند ما را دعوت کردند به سوی توحید و یکتا پرستی و خالص برای خدا کار کردن ولی من آمده ام شما را به شرک دعوت کنم» همه متعجب شدند و ایشان گفت«همش برای مردم کار نکنید و یک کمی هم برای خدا کار کنید» به سبب این سخن تاجرهای متدین تهرانی آن زمان موفق به ملاقات امام عصر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در پایان ابراز داشت: آنچه که امروزه دشمن را شاد می‌کند دور‌شدن مردم از نظام و انتخابات است و استکبار به دنبال این است که مردم را از انقلاب مأیوس کند، البته از یک نفر حمایت کردن کار روحانیت نیست و روحانیت باید مردم را به حضور دعوت کند.

گفتنی است، این مراسم به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و با هدف آگاه سازی مبلغان در آستان ایام تبلیغی آخر ماه صفر برگزار شد./968/د101/س


ارسال نظرات