۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۷۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آغاز طرح کرامت در مدارس ابتدایی آبادان، اجرای 11 مسابقه کتاب خوانی درخوزستان و فعالیت 40 مدرسه قرآنی در آبادان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان می باشند.
اخبار کوتاه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آغاز طرح کرامت در مدارس ابتدایی آبادان، اجرای 11 مسابقه کتاب خوانی درخوزستان، فعالیت 40 مدرسه قرآنی در آبادان و تعهد تامین 600 خشت طلا برای ایوان طلای علوی از سوی مردم شوشتر عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان می باشند.

طرح کرامت در مدارس ابتدایی آبادان آغاز شد

حبیب الله رمضانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از آغاز اجرای طرح کرامت در مدارس ابتدایی آبادان خبر داد و افزود: در این طرح دانش آموزان با آداب و مهارت های زندگی اسلامی در خانه آشنا می شوند. همواره به یاد خدا بودن، مدیریت خشم، چگونگی دوستی و دوست یابی از منظر اسلام، قانون مداری، مشورت و شجاعت از اصول اولیه جهت آموزش در طرح کرامت می باشند.

رمضانی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: تقویت بینش و مهارت دانش آموزان در راستای رشد و توسعه کرامت انسانی و ارتقای توانمندی های دانش آموزان در زندگی فردی و اجتماعی متناسب با ارزش های اسلامی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است. زمینه سازی جهت تکریم دانش آموزان در محیط های خانه و مدرسه و تکریم دیگران توسط دانش آموزان از دیگر اهداف طرح کرامت عنوان است.

اجرای 11 مسابقه کتاب خوانی درخوزستان

رحیم فضیلت پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان اظهار داشت: در راستای ارتقای مطالعه مفید و ترویج کتاب خوانی و با در نظر داشتن مناسبت هایی چون قیام 9 دی، روز بصیرت و پیوند امت با ولایت، اربعین سالار شهیدان، روز 11 مسابقه آنلاین کتاب خوانی ویژه عموم مخاطبین، کتابداران، دانشجویان و طلاب نموده است.

فضیلت پور افزود: همچنین دو مسابقه نویسندگی( مکتوب ) نیز ویژه مقاطع راهنمایی، دبیرستان و کتابداران محترم برگزار خواهد شد. مسابقات آنلاین از یکم تا 30 دی ماه از طریق سایت http://www. booki.ir می باشد و مهلت ارسال آثار مکتوب تا تاریخ 25 دی ماه است.

وی در ادامه تصریح کرد: منابع مسابقات در کلیه کتابخانه‌ها عمومی موجود می باشد و فایل منابع مزبور نیز از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای قابل استفاده خواهد بود. فرم های مسابقات مکتوب به صورت فرم پست جواب قبول طراحی شده اند و هزینه های پستی فرم ها توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت شده است.

40 مدرسه قرآنی در آبادان فعالیت می کنند

جاسم عشافلی، کارشناس مسوول نماز، قرآن و معارف معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش آبادان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به اهمیت تعلیم معارف اسلامی و قرآنی در بین دانش آموزان گفت: اداره آموزش و پرورش آبادان ظرفیت و توانایی توسعه مدارس قرآنی را دارد.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 40 مدرسه قرآنی در آبادان با حضور شش هزار قرآن آموز خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبار لازم و توجه مسوولان مربوط به این امر تعداد مدارس قرآنی در آینده ای نزدیک افزایش خواهد یافت.

عشاقلی استقبال دانش آموزان آبادانی برای فراگیری علوم قرآنی و معارف اسلامی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مجوز های صادر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، به مدارس قرآنی به ظرفیت 80 دانش آموز مجوز فعالیت داده می شود.

این مقام مسوول با بیان این که سال گذشته اعتباری افزون بر 400 میلیون ریال به مدارس قرآنی اختصاص داده شده است گفت: اداره آموزش و پرورش آبادان کارهای مقدماتی و تربیت مربی قرآنی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان از فعالیت 77 مربی قرآنی در مدارس قرآنی آبادان خبر داد واظهار داشت: مدارس قرآنی از آذر ماه کار خود را در آبادان آغاز کرده اند.

تعهد تامین 600 خشت طلا برای ایوان طلای علوی از سوی شوشتر

محمدزمان یزدانیان، رئیس ستاد عتبات عالیات شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات شوشتر برای تامین 600 خشت طلا به ستاد عتبات عالیات استان متعهد شده است و و تا کنون اقدامات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اعتبار ساخت هر خشت طلا برای حرم امام علی(ع) را 10 میلیون ریال عنوان کردذ و افزود: شهرستان شوشتر باید 6 میلیارد ریال اعتبار و یا طلا برای ساخت 600 خشت طلا فراهم نماید.

یزدانیان با اشاره به اینکه در یک‌سال و نیم گذشته در این باره تلاش‌های بسیار صورت گرفته خاطرنشان کرد: با تبلیغ فراوان و برگزاری جلسات و همایش‌های متعدد در این باره تلاش کرده‌ایم و توفیقاتی نیز کسب شده است که باید بیشتر شود.

یزدانیان با اشاره به اعتبارات تامین شده از سوی مردم شوشتر افزود: در یک ‌سال و نیم گذشته تنها 500 میلیون ریال پول و طلا برای ایوان طلا از شوشتر ارسال شده است و همت مسئولان شهرستان شوشتر در امر اطلاع رسانی و تبلیغ در این باره باید مضاعف شود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات