۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۵۳۳
امام جمعه موقت اهواز:

دهه فجر نباید تریبونی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دهه فجر متعلق به همه مردم است و هیچ‌کدام از برنامه‌ها و ستادهای دهه فجر نباید به تریبون و فرصتی برای تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته در نشست هماهنگی گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در سالن شهید هاشمی‌نژاد استانداری خوزستان، بر اهمیت دو چندان مراسم دهه فجر سال جاری تأکید کرد و ابراز داشت: دهه فجر متعلق به همه مردم است و هیچ‌کدام از برنامه‌ها و ستادهای دهه فجر نباید به تریبون و فرصتی برای تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس تبدیل شود.

وی با بیان این که رأی دادن و حضور ملت در میدان، صحنه تشریفاتی نمی باشد، تصریح کرد: توجه به جنبه‌های شعاری در مراسم دهه فجر مهم است اما نباید بیان واقعیات نظام برای نسل جدید فراموش شود.

حجت الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی به گونه‌ای عمل کرد که واقعیات نظام و جنبه‌های شعوری و معرفتی انقلاب در قالب برگزاری سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ به جوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد امید در جامعه، افزود: اگر واقعیات نظام به درستی منتقل شود، خود به خود امید در سطح جامعه هم ایجاد می‌شود و این خود زمینه‌ای برای حضور حداکثری در انتخابات خواهد بود.

تبلیغات کاندیداتورهای مجلس برای حضور مردم پای صندوق رای باشد

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخناش به نحوه تبلیغات کاندیداتورهای مجلس نهم اشاره و خاطر نشان کرد: سیاه‌نمایی از سوی برخی کاندیداها موجب از بین رفتن امید در جامعه می‌شود و این امر مصداق بارز خیانت به نظام مقدس اسلامی است؛ تبلیغات نامزدهای مجلس باید برای اصل حضور مردم پای صندوق‌های رای باشد.

وی انتخابات مجلس نهم در اسفندماه را مهمترین رویدادی است که پیش رو جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: از هم‌اکنون باید با تلاش فراوان برای زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود؛ استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات برخی کاندیداها حرام شرعی است.


در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد صادق عظیمی مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و کشورهای مسلمان و نهضت های عدالتخواهی، اظهار داشت: ملت ایران توانستند زنجیرهای استکبار جهانی را پاره کنند و با این روحیه جهادی بی تردید انقلاب اسلامی ایران به عنوان ابرقدرت رهایی بخش در آینده نزدیک خواهد بود.

وی زنده نگهداشتن یاد، نام، آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب، تربیت فرماندهان شجاع و با بصیرت و مدیران اسلامی، معرفت بینی و بصیرت افزایی، آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با ارزش ها و دستاوردهای انقلاب، تقویت بعد مردمی مراسم دهه فجر در جهت جلب مشارکت عمومی را از جمله اولویت های ستاد دهه فجر دانست.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این انتخابات نسبت به دوره های قبل از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد و ما نباید اجازه دهیم که استفاده سوئی بر علیه آن صورت گیرد و لازم است در مراسم دهه فجر مطالبی همچون حضور حداکثری مردم و شور و نشاط انتخاباتی گنجانده شود./9463/پ202/ص
ارسال نظرات