۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱

علمای سنی عراق خواستار بازداشت شیخ وهابی تونسی شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای سنی عراق بر لزوم بازداشت یکی از شیوخ وهابی تونس به دلیل تهدید به کشتار شیعیان عراق تاکید کردند.
شيخ ابوعياض التونسي از علماي وهابي و تندروي تونس
به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق در بیانیه ای، دولت عراق و سفارت این کشور در تونس را به بازداشت « شیخ ابوعیاض تونسی» از علمای سلفی گرا و تندروی تونس را به دلیل اظهارات فتنه انگیزانه دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ ابوعیاض تونسی تروریست سلفی در پاسخ به سوال یکی از پیروانش تاکید کرد که قصد دارد حملات تروریستی را علیه شیعیان عراق انجام دهد، بنابراین از حکومت عراق می خواهیم تا نسبت به بازداشت این عالم تندروی وهابی از طریق سفارت کشور در تونس اقدام کند.

مجمع علمای اهل سنت نسبت به تحقق این امر هشدار داد و افزود: همگان باید نسبت به وقوع جنایت های تروریستی در شرایط کنونی که نیروهای اشغالگر از عراق خارج شده و گروه های سیاسی درگیر مشکلات میان خود هستند، هوشیار باشند و اجازه ملتهب کردن اوضاع و گسترش آشوب را به دشمنان ندهند.

این مجمع بر لزوم تلاش علمای اسلام برای از ریشه کن شدن فتنه های مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: از علمای مسلمان عراق و سراسر جهان می خواهیم صدای خود را برای رسوا ساختن این افراد بلند کرده و خطرات آنان را به جوانان امت بازگو کنند تا جوانان فریب چنین علمای افراطی را نخورند و از شیوه های تروریستی شان پیروی نکنند.

علمای سنی عراق در بخش پایانی بیانیه خاطر نشان ساختند: ما نسبت به این فتنه سیاه هشدار داده و خواهان حفظ خون ملت عراق و پایان یافتن خونریزی ها در این کشور هستیم.

گفتنی است شیخ ابوعیاض تونسی از علمای وهابی و تندوری تونس در مصاحبه با یکی از روزنامه این کشور در اظهاراتی فتنه انگیزانه با اشاره به اینکه دوران جهاد در عراق هم اکنون شروع شده است گفت: آمریکا عراق را ترک کردند تا فارسیان و روافض بر این کشور حکومت کنند، هم اکنون دوران جهاد فرارسیده و نوری المالکی و مردانش باید از صحنه روزگار حذف شوند و از مجاهدان می خواهم تا ضربه های خود به عراق را دوچندان سازند تا 22 سپتامبر دیگری در تاریخ ثبت شود.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: اگر از من برای رفتن به عراق و جهاد علیه شیعیان سوال شد مطمئنا پاسخ مثبت خواهم داد، زیرا شما به یاری مسلمانان و جهاد علیه دشمنان می پردازید و اگر شما را از رفتن بازدارم، معصیت کرده ام.

این سخنان در حالی از سوی این عالم وهابی صادر شد که گروه های تروریستی که خود را مجاهد می خوانند، هدف از فعالیت های مسلحانه خود در عراق را مبارزه با اشغالگران آمریکایی توصیف می کردند، ولی هم اکنون که اشغالگران از عراق خارج شده اند بهانه ای جدیدی برای خود دست و پا کرده تا به کشتار شیعیان و ملت مظلوم عراق بپردازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات