۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۳۰۳

احیای ‌موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اختصاص بیش از 730 میلیون ریال از محل نیات واقفان خیراندیش استان 9 ماه ابتدای امسال به مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اختصاص بیش از 730 میلیون ریال از محل نیات واقفان خیراندیش استان 9 ماه ابتدای امسال به مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که وقف در جامعه اسلامی از منزلت ویژه ای برخوردار است، افزود: بیشترین موقوفات در جامعه بر طبق نیات واقفان در جهت پاسداشت شعائر دینی و ترویج معارف اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: از جمله نیات این موقوفات مازندران به امر کمک و مساعدت به طلاب و مدرسان حوزه های علمیه استان است که در سطح استان اجرایی شده است.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: این مبلغ به بیش از هزار نفر اختصاص داده شده است که در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل و تدریس هستند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف اصلی مبلغان و طلاب حوزه های علمیه گفت: هر طلبه و هر مبلغ غیر از انجام رسالت اصلی تبلیغ خود که ترویج دین و قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است باید به مقوله مهم و سنت حسنه وقف و موقوفات بپردازند زیرا کلام مبلغان می تواند در مردم اثرگذار باشد و این اثر می تواند در تبلیغ وقف به کار گرفته شود تا در ثواب واقف تا ابد شریک خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: نیات واقفان خیراندیش استان به ابعاد دیگری از قبیل کمک به مساجد، هیأت‌های مذهبی، کمک به ایتام، بیماران بی بضاعت، هزینه ازدواج، خرید جهیزیه، کمک به مستمندان و فقرا، تأسیس و تجهیز کتابخانه، اطعام دهی ایام محرم و گرامیداشت عزاداری حضرت سیدالشهداء و ده ها مورد دیگر اختصاص یافته که بعضی ها مقید به زمان و مکان بوده و طبق نیات واقفان عمل خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات