۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۵۵۵
همزمان با دهه اول محرم صورت گرفت؛

اعزام 8 هزار ‌مبلغ به هیأت‌های مذهبی استان تهران

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در دهه اول محرم امسال از سوی این نهاد هشت هزار مورد اعزام مبلغ به هیأت‌های مذهبی خواهران و برادران استان تهران صورت گرفته است.
حجت الاسلام نيك نژاد، مدير كل سازمان تبليغات اسلامي استان تهران
حجت الاسلام نصیر نیک نژاد،‌ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از هشت هزار مورد اعزام مبلغ این سازمان در دهه اول محرم امسال به هیئات مذهبی خواهران و برادران استان تهران خبر داد.

وی گفت: محرم به خصوص دهه اول این ماه، یک فرصت کم نظیر برای تبلیغ معارف دینی در طول سال است که سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با برنامه‌ریزی انجام شده، سعی در استفاده مناسب از این ظرفیت تبلیغی دارد.

حجت الاسلام نیک نژاد افزود: یکی از برنامه‌های همه ساله سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، ساماندهی هیأت‌های مذهبی در استان تهران است که در حال حاضر بیش از هجده هزار هیات مذهبی شناسنامه دار با سه نوع فعالیت دائمی و مستمر که به صورت هفتگی برنامه دارند، نیمه مستمر که در ایام عزاداری خاص برنامه دارند و موردی و غیر مستمر که بیشتر در ایام محرم به خصوص دهه اول آن برنامه دارند، در استان تهران فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: بیشترین مخاطب را دومین گروه هیئات مذهبی یعنی گروه نیمه مستمر در استان تهران دارند که برای این هیئات برنامه‌های ویژه‌ای از جمله کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برگزار شد که در این برنامه سه هزار نفر از مدیران هیئات مذهبی تهران شرکت کردند.

رییس مجتمع علوم اسلامی کوثر تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های اجرایی سازمان تبلیغات استان تهران، اعزام مربی قرآن و برنامه های معنوی به هیئات مذهبی است و با این برنامه تاکید داریم که هیئات با اقامه نماز و قرائت و آموزش قرآن آغاز شوند؛ در همین راستا به هیأت‌ها قرآن کریم ‌‌اهدا کردیم که به فعالیت های قرآنی کمک خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: حدود سه هزار مداح در سطح استان تهران شناسایی شده‌اند و برنامه‌های آموزشی برای آنها برگزار می شود و همین‌ طور تهیه کتاب‌های نوحه، کتاب و جزوه، لوح فشرده سبک‌های مناسب عزاداری در راستای تغذیه مناسب مداحان در اختیار این قشر قرار داده می شود.

حجت الاسلام نیک نژاد افزود: از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در ایام محرم، هماهنگی با شهرداری تهران و همکاری فرهنگی در اجرای و برگزاری نمایشگاه عطر سیب، هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تسهیل کردن امر عبور و مرور دسته های عزاداری بوده است.

وی در پایان به ارزیابی هیات در ماه محرم و صفر اشاره و اظهار کرد: ارزیابی از هیأت مذهبی زیر‌پوشش سازمان تبلیغات استان تهران از طریق کارشناسان بر اساس منشور شانزده ماده‌ای تدوین شده در این سازمان که در راستای هدایت اسلامی هیات و دور کردن آنها از خرافات و بدعت ها است، انجام شده و هیئاتی که از امتیاز بالایی برخوردار شوند، از سوی این سازمان تشویق خواهند شد./956/پ202/س
ارسال نظرات