۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶
حجت الاسلام شجونی:

عده ای در کشور ثمرات سفره انقلاب را همانند جاروبرقی می بلعند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که این انقلاب عظیم به راحتی به دست نیامده است، افزود: متأسفانه عده ای در این کشور روی سفره انقلاب نشسته اند و همانند جاروبرقی ثمرات و حتی سفره این انقلاب را می بلعند.
حجت الاسلام جعفر شجوني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز امروز در همایش بزرگ دانشجویان دانشگاه پیام نور مازندران که با عنوان 16 آذر عاشورایی در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، به نقش روحانیت در پیروزی نهضت های مردمی در صد سال گذشته اشاره کرد و  توسل به ارزش های ناب اسلامی را سبب این پیروزی ها دانست.

وی با بیان این که در هر دوره ای از حکومت های گذشته در مواقع ضروری همواره از جایگاه و نقش روحانیت در مسائل حساس بهره گرفته شده است، افزود: به طور مثال جبهه ملی همیشه از نردبان روحانیت بالا رفته و نردبان را شکسته است.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به نهضت تنباکو و نقش آیت الله میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، خاطرنشان کرد: نقش این روحانی عالم و شجاع در این مسأله بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نقش روحانیت در نهضت مشروطه و نهضت عظیم انقلاب اسلامی به وضوح روشن و مشخص است، بیان داشت: روحانیت دراین دو مقطع نقشی حساس و حیاتی بر عهده داشته است و توانسته به ویژه در نهضت انقلاب اسلامی تحولی عظیم در دنیای امروز ایجاد کند.

دبیرکل سابق جامعه وعاظ تهران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با حضور روحانیت و همراهی دانشجویان آن دوران به پیروزی رسید، ادامه داد: دانشجویان آگاه و با بصیرت با گوش فرا دادن به رهنمودهای مقتدای خود آن حماسه عظیم و تاریخی را به یادگار گذاشتند.

وی با بیان این که دانشجویان امروز جامعه اسلامی نیز نقش بسیار تأثیرگذاری در تحکیم پایه های انقلاب و ادامه روند مسیر نهضت عظیم اسلامی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز جامعه باید با تقویت اطلاعات خود در خصوص مسائل مختلف در ادامه مسیر انقلاب نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این که در هر مقطعی از این انقلاب بار سنگین کشور بر دوش روحانیت بوده است، گفت: امروز روحانیت با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب همچنان نقش آفرین و تأثیر گذار است.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش رضاخان برای برداشتن عمامه و چادر در دوران حکومت خود اشاره کرد و ادامه داد: رضاخان برای برداشتن چادر پنج هزار نفر را کشت.

دبیرکل سابق جامعه وعاظ تهران ادامه داد: زن رییس خانواده است و استکبار جهانی با کشف حجاب به دنبال نابودی و انحراف زنان بود و می خواست تا اصالت الهی زن را زیر سؤال ببرد.

حجت الاسلام شجونی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام چون می دانستند روحانیت نیز رییس جامعه است تلاش کردند تا با برداشتن عمامه از روی سر روحانیت این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی را نیز منزوی و از میدان خارج کنند.

وی با بیان این که روحانیت امین و پناهگاه مردم بوده و هست، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر گاه برای مردم مشکلی پیش می آمد با مراجعه به روحانیت آن مشکل را حل می کردند و هیچ کس همانند روحانیت در این کشور نمی تواند رهبری کند.

دبیرکل سابق جامعه وعاظ تهران در ادامه سخنان خود به خیزش های مردمی در کشورهای منطقه وحتی دیگر نقاط جهان اشاره کرد و با بیان این که امروز تأثیرات سخنان و رهنمودهای امام راحل را در کشورهای عربی به ویژه لیبی و مصر شاهدیم، گفت: امروز حرکت های مردمی که در منطقه شاهد آن هستیم به تأسی از انقلاب عظیم ملت ایران است.

وی، 16 آذر را نماد استکبار ستیزی ملت ایران به ویژه دانشجویان کشورمان دانست و ادامه داد: متأسفانه در فتنه بی مزه سال 88 عده ای روز مبارزه با استکبار جهانی را به روز طرفداری از آمریکا تبدیل کردند.

حجت الاسلام شجونی با بیان این که کسانی که به این مردم و کشور خیانت کردند در روز قیامت باید پاسخگوی شهدا باشند، تصریح کرد: شهدا در آن دنیا طلب کار هستند و همه ما و کسانی که با پشتیبانی این ملت به پست و منصبی رسیدند باید به شهدا پاسخ دهند.

وی در ادامه سخنان خود به فساد اقتصادی اخیر درکشور اشاره کرد و با بیان این که این گونه افراد خائن، دل رهبری را پر خون کرده اند، بیان داشت: علیرغم این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در سخنرانی های خودشان به مسؤولان و کارگزاران کشور تذکر می دهند و در این خصوص سخن می گویند، اما باز شاهد برخی حرکت های نادرست در کشور هستیم.

حجت الاسلام شجونی با بیان این که رهبر انقلاب را خدا به ما هدیه داده است، گفت: آحاد جامعه اسلامی به ویژه کارگزاران نظام باید مطیع محض رهبری باشند.

دبیرکل سابق جامعه وعاظ تهران با اشاره به این که این انقلاب عظیم به راحتی به دست نیامده و فرزندان زیادی از این کشور برای پیروزی و بقای این کشور به شهادت رسیدند، افزود: متأسفانه عده ای در این کشور روی سفره انقلاب نشسته اند وهمانند جاروبرقی ثمرات وحتی سفره این انقلاب را می بلعند.

وی ادامه داد: در حالی که در این کشور سردار سپاه وارتشی برای دریافت 500 هزار تومان وام از این صندوق به آن صندوق می رود، اما عده ای تحت عنوان اشتغال زایی تسهیلات کلان میلیاردی می گیرند و هیچ کاری نیز انجام نمی دهند.

حجت الاسلام شجونی با بیان این که مقام معظم رهبری در شرایط بحرانی همواره نجات دهنده کشور بودند، گفت: همان فتنه ای که در سال 88 دشمنان ایجاد کردند با مدیریت مقام معظم رهبری خنثی شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب امروز با استفاده از ماهواره و شبکه های تبلیغاتی گسترده در پی تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان وبی هویت کردن ذهن آنها هستند.

دبیرکل سابق جامعه وعاظ تهران در ادامه سخنان خود به نقش فتنه انگیز انگلیس اشاره کرد و با بیان این که وهابیت، بهائیت و رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته دستان انگلیس است، گفت: انگلیس آنها را در اختیار آمریکای ثروتمند قرار داده است./950/پ202/ج
ارسال نظرات