۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۵۵۶

جلوگیری دولت مصر از ورود یک نماینده اسلام‌ستیز هلندی به قاهره

خبرگزاری رسا ـ مقامات مصری از دادن روادید به ریموند دی رون عضو حزب افراطی ضد اسلام هلند خودداری کرده و وی را به مصر راه ندادند.
عضو حرب افراطي هلند
به گزارش خبرگزاری رسا، دولت مصر از ورود یک نماینده اسلام ستیز در پارلمان هلند که اهانتهای فراوانی را به قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) مطرح کرده بود، جلوگیری کرد.

گرت فیلدز، رئیس حزب افراطی هلند در واکنش به این اقدام گفت: مصر از اینکه من مهاجرت بیش از 95 هزار مسیحی از مصر طی هشت ماه گذشته تاکنون را به عنوان پاکسازی نژادی معرفی کرده ام، از ورود من جلوگیری کرده است.

اما مقامات مصری می گویند از دادن ویزا به ریموند دی رون یک عضو از اعضای احزاب افراطی ضد اسلام هلند به دلیل اهانت به مقدسات اسلامی خودداری کرده و وی را به مصر راه ندادند.

گفتنی است، کمیته دائمی روابط خارجی پارلمان هلند اخیرا تصمیم گرفته بود تا هیاتی را به مصر اعزام کند تا از اوضاع این کشور به ویژه در آستانه انتخابات پارلمانی آگاه شوند، اما با خودداری مقامات مصری از اعطای ویزا به یکی از اعضای این هیات، این سفر لغو شد.

لازم به ذکر است، اعضای حزب افراطی هلند در اظهاراتی توهین آمیز اسلام را دین خشونت، اعلام کرده و به پیامبر اسلام(ص) نیز توهین کردند. 

این مواضع خشم مسلمانان را در تمامی جهان برانگیخت./982/ب903/گ
ارسال نظرات