۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵
نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان:

حوزه علمیه به صورت ویژه به ادبیات کودک و نوجوان توجه کند

خبرگزاری رسا ـ‌ شایسته است حوزه علمیه به صورت ویژه و مجزا به ادبیات کودک و نوجوان توجه کنند و با شناسایی افراد هنرمند، نویسنده و دارای خلاقیت و حمایت از آنان به تبیین آموزه ها و معارف دینی بپردازند.
مجيد ملامحمدي


مجید ملامحمدی، نویسنده کتاب کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت آموزش آموزه‌ها و معارف دینی به کودکان و نوجوانان، گفت: در منابع اسلامی، حکایت ها، آموزه‌های اخلاقی، سخنان و نصایح بسیاری از پیشوایان دینی وجود دارد که نشانگر اهمیت و ضرورت توجه به تربیت کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه افزود: انبوهی از این مطالب وجود دارد که برخی از آنان از سوی نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان شرح و بیان شده است و بخشی نیز هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

عضو تحریریه‌ مجله‌های سلام بچه‌ها، پوپک و مسؤول شعر مجله‌ ماهانه‌ ملیکا اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ادبیات دینی و مذهبی نویسندگان خوبی پرورش پیدا کرده‌اند و آثار خوبی در زمینه های مختلف همچون رمان، داستان کوتاه،‌ بلند، مطالب تحقیقی و شعر شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: نبود اطلاع رسانی مناسب و نبود پخش و توزیع مناسب سبب شده این آثار به دست همگان نرسد، البته این مطلب به معنای کافی بودن فعالیت در این زمینه است و این موضوع بستر مناسبی برای فعالیت در این زمینه و پرکردن خلأ های موجود است.

این نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان یادآور شد: به نظر می رسد متولیان حوزه و مسؤولان فرهنگی باید به صورت ویژه به بحث کودک و نوجوان توجه کنند و از نویسندگان حوزوی حمایت های معنوی صورت گیرد زیرا در صورت حمایت به طور قطع کارهای با ارزش جدیدی خلق خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده صهیونیسم جهانی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان تأکید کرد: ادیان، مکاتب و گروه‌های مختلف به صورت جدی وارد عرصه کودک و نوجوان شده اند و با راه اندازی پایگاه های اینترنتی با ظاهری جذاب و محتوایی مخرب و کاذب درصدد جذب کودکان و نوجوانان هستند.

عضو انجمن قلم ایران تصریح کرد:‌ شایسته است حوزه علمیه به صورت ویژه و مجزا به ادبیات کودک و نوجوان توجه کنند و با شناسایی افراد هنرمند، نویسنده و دارای خلاقیت و حمایت از آنان به تبیین آموزه‌ها و معارف دینی بپردازند.

شایان ذکر است، «مجید ملامحمدی» یکی از نویسندگان و شاعران فعال در حوزه‌ کودک و نوجوان است که بیش‌تر، کتاب‌های مذهبی می‌نویسد. بازنویسی داستان‌ها و حکایت‌های مذهبی، بخشی از فعالیت های این نویسنده حوزوی است، همچنین فهرست آثار منتشر شده از این نویسنده حوزوی از
اینجا قابل مشاهده است./919/ت302/ع

ارسال نظرات