۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۰۴۵
حجت الاسلام آقا‌‌تهرانی:

تربیت طلاب پاسخگو نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جامعه امروز نیازمند طلاب پاسخگو است، افزود: امروز سطح نیازهای جامعه بسیار بالا است و یک طلبه باید با تقویت دانش خود در مسائل روز و مورد نیاز جامعه پاسخگوی مطالبه سطوح مختلف جامعه باشد.
حجت الاسلام آقا تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع استادان و طلاب حوزه علمیه قزوین، علم و تقوا را دو عنصر مهم برای طلاب دانست و با بیان این که علم بدون تقوا پایدار نخواهد بود، گفت: طلاب باید همه تلاش خود را برای رسیدن به قرب الهی به کار گیرند.

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند طلاب پاسخگو است، افزود: شرایط امروز جامعه به گونه ای است که یک طلبه تنها با دانستن توضیح المسائل و لمعه نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

حجت الاسلام آقا تهرانی با تأکید براین که طلاب باید نسبت به علوم روز دنیا احاطه داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز سطح نیازهای جامعه بسیار بالا است و یک طلبه باید با تقویت دانش خود در مسائل روز و مورد نیاز جامعه پاسخگوی مطالبه سطوح مختلف جامعه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه ارزش‌های دینی از سوی دشمنان در سطح جامعه ترویج شده است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با شناسایی این شبهات پاسخ مناسب و کاملی برای مقابله با آنها داشته باشند.

وی، احاطه یک طلبه و روحانی به علوم انسانی و همچنین علوم جدید به منظور پاسخگویی به شبهات مطرح شده در سطح جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز نوع سؤالاتی که مردم از روحانیت می پرسند و نسبت به آن شبهه دارند با گذشته بسیار متفاوت است و اگر یک طلبه مسلط به علم حدیث، اصول و علوم روز مجهز نباشد در پاسخگویی به مردم باز خواهد ماند.

حجت الاسلام آقا تهرانی با تأکید براین که طلاب حوزه باید از فرصت به وجود آمده نهایت بهره برداری را در جهت فراگیری علوم دینی ببرند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط در حوزه های علمیه به منظور فراگیری علوم دینی کاملاً فراهم است.

وی با بیان این که طلاب باید به کیفیت درس خواندن در حوزه بیشتر دقت کنند، گفت: یک طلبه باید فرصتی که در نظام اسلامی برای او فراهم شده را مغتنم شمرده در جهت تحصیل علوم دینی گام بردارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اقتدار و عظمت امروز جامعه اسلامی را مدیوت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت درطول تاریخ دانست و با بیان این که نظام اسلامی نیازمند همراهی روحانیت است، ادامه داد: طلاب حوزه باید همه تلاش خود را برای تقویت اقتدار نظام اسلامی در سطح دنیا به کار گیرند.

حجت الاسلام آقا تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و با بیان این که امروز ملت های مسلمان منطقه به تأسی از انقلاب اسلامی ایران بر علیه ظلم و استبداد قیام کرده اند، گفت: امروز ارزش های ناب اسلامی در خاورمیانه و حتی کشورهای دیگر به عنوان محور امور مورد توجه است.

وی، تعلیم و تعلم را مهم ترین وظیفه یک طلبه دانست و با بیان این که درس خواندن یک مسأله واجب برای طلبه است، تصریح کرد: طلاب باید با تقویت تقوا در خود همه توان خود را برای فراگیری علوم دینی به کار گیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات