۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۳۹۰
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس:

دهه کرامت بهترین فرصت برای بالندگی جشن‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای بالندگی جشن های دینی به خصوص جشن های زیر سایه خورشید است که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود.
تولد حضرت امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید حسین حسینی با اشاره به اجرای جشن‌های دینی در دهه‌کرامت‌رضوی در همه‌ نقاط میهن اسلامی افزود: برگزاری این جشن‌ها که در رأس و مدیریت آن آستان قدس‌رضوی حضور دارد برنامه‌ای فرهنگی و اثر بخش است.

حسینی، با اشاره به حضور پررنگ جوانان کانون‌های رضوی در برگزاری این جشن‌ها، تصریح کرد: موفقیت‌های کشور را مدیون همت جوانان این مرز و بوم هستیم و این‌که مجموعه‌ای زیر نظر آستان قدس رضوی با اجرای جشن‌های " زیر سایه خورشید " توانسته از حضور قشر جوان در اجرای این برنامه بهره‌مند شود در موفقیت آن بسیار موثر باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: هر سال که این جشن‌ها به‌خصوص «زیر سایه خورشید» در سطح کشور برگزار می‌شود شاهد استقبال و حضور بی‌نظیر همه‌ی اقشار جامعه به‌خصوص جوانان از جشن‌های دینی و مردمی هستیم که اثر بخش بوده است.

وی، در ادامه با اشاره به برگزاری این جشن‌ها در استان‌های مختلف کشور بنا به فرهنگ هر استان گفت: در برنامه‌های دینی، مردم با همان فرهنگ خاص دینی هر منطقه جشن‌ها را برگزار می‌کنند که این امر باعث برنامه‌ریزی و اجرای بهتر این برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

حسینی همچنین به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در شهرهای زیارتی کشور عراق اشاره و خاطر نشان ساخت: این جشن ها باید در سایر کشورهای اسلامی نیز برگزار شود تا عظمت دین مبین اسلام در جهان بیش از گذشته آشکار شود.

چهارمین دوره جشن‌های سراسری ومردمی زیرسایه خورشید در 77 شهر از22 استان وشهرهای زیارتی کشور عراق ازهفتم مهرماه سال جاری به مدت ده روز به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان وپژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی درحال برگزاری است. /930/د103/س




ارسال نظرات