۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۳۸۹
عضو خبرگان رهبری:

پاسخگویی به شبهات رسالت مهم متولیان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: متولیان فرهنگی زمینه های لازم برای پاسخگویی به شبهات دینی جوانان را فراهم کنند.
آيت الله مجتهد شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم بهره برداری از بزرگ ‌ترین فرهنگسرای شمالغرب کشور که با عنوان الغدیر زینت یافته است، اظهار داشت: احداث فرهنگسرای الغدیر در زادگاه علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند الغدیر امری مبارک در توسعه فرهنگ دینی شهر تبریز است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی فرهنگسرای الغدیر، خواستار تعریف کاربری این مرکز بزرگ فرهنگی دینی برای اشاعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی شد و گفت: بهره مندی از ظرفیت های موجود برای پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان اسلام ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که متولیان فرهنگی باید زمینه های لازم برای پاسخگویی به شبهات دینی جوانان را فراهم کنند، گفت: هم اکنون بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری در سراسر کشور فعال هستند که از وجود روحانیان و مبلغان دینی پاسخگو به شبهات دینی جوانان بی بهره اند.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی در کنار زمینه سازی برای ایجاد نشاط معنوی و احداث مراکز تفریحی، باید تلاش کنند تا ارزش ها و آموزه های دینی در مجامع هنری و فرهنگی گسترش یابد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تبیین مفاهیم و ارزش‌های اعتقادی و دینی، پاسخگویی به شبهات دینی جوانان و خانواده‌ها، تدوین برنامه‌های فرهنگی بر اساس شئونات اسلامی و ارزش‌های انقلاب و شهدا از مهم‌ترین وظایف متولیان فرهنگی در چنین مراکزی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشار به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی برای مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنانا از دیگر ضرورت‌های مدیریت فرهنگی در نظام اسلامی است.

گفتنی است، فرهنگسرای الغدیر به عنوان به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین فرهنگ‌سرا و مجموعه فرهنگی، هنری و تفریحی شمالغرب کشور در فضایی به وسعت 9 هکتار با کاربری‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری، تفریحی و رفاهی با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات