۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۲۱۱
قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اعتلای اسلام، مانع جدی زورگویی ها و ددمنشی های غرب است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تبلیغ کنندگان تفرقه در جهان اسلام، رودروی بیداری اسلام هستند.
اعتلای اسلام، مانع جدی زورگویی ها و ددمنشی های غرب است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، همایش تبیین معیارهای تقریب مذهب اسلامی با حضور قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه در دانشگاه پیام نور شهرستان تالش برگزار شد.

حجت الاسلام سید موسی موسوی، قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه های گسترده غرب برای ایجاد اختلاف در دنیای اسلام گفت: اتحاد باعث می شود استعدادهای معنوی و علمی اندیشمندان مسلمان در اختیار اعتلای اسلام قرار بگیرد.

وی، اعتلای اسلام را مانع جدی بر سر راه زورگویی ها و ددمنشی های غرب دانست و گفت: غرب با روش های گوناگون مانند جنگ افروزی، ایجاد فرقه های ساختگی و حمایت از گروه های افراطی القائده، وهابیت و بابیت به ایجاد اختلافات در دنیای اسلام می پردازد.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بلوغ سیاسی و اجتماعی و آگاهی از نقش اتحاد در پیشرفت های اجتماعی و سیاسی را از زمینه های ایجاد بیداری اسلامی در منطقه برشمرد و گفت: کشور های اسلامی دریافته اند که در سایه اتحاد از یوغ وابستگی رها می شوند و نقش اساسی در اداره کشورشان را بر عهده می گیرند.

این استاد حوزه، موافقت یا عدم موافقت با حرکت بیداری اسلامی را ملاک دشمن و یا دوست بودن در دوران کنونی عنوان و اعلام کرد: افراد و یا احزابی که تفرقه و دوگانگی در جهان اسلام را تبلیغ میکنند، رودروی بیداری اسلامی قرار گرفته اند.

وی با بیان این که جنبش های مردمی ایجاد شده در غرب نیز متاثر از موج بیداری اسلامی در بین مسلمان است،تاکید کرد: جهت و حرکت این بیداری اسلامی باعث ایجاد وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در کشورهای مسلمان نشین می شود.

حجت الاسلام موسوی، اختلافات امروز جوامع اسلامی را ناشی از فهم نادرست مبانی دین اسلام دانست و گفت: در اسلام بن بست وجود ندارد و هر مانع و اختلاف سلیقه ای در چارچوب منطق اسلامی قابل گفتگو و حل است.

وی تصریح کرد: اگر مومنان تنها به آیه معروف «واعتصموا بحبل الله جمیعاً» عمل کنند، تفرقه و دوگانگی در جوامع اسلامی از بین می رود.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که خیر و صلاح در جامعه اسلامی جز در سایه وحدت قابل دستیابی نیست، گفت: با وجود وحدت می توان جامعه را به سمت پیشرفت و کمال سوق داد.

وی به توصیه های همیشگی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت مسلمانان اشاره و اذعان کرد: مسیر نظام اسلامی به برکت اندیشه بالنده امام(ره) و مقام معظم رهبری به سوی اتحاد و اخوت میان مذاهب اسلامی در حال پیشرفت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و تعالی همه اقشار و مذاهب اسلامی از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به صورت یکسان و به دور از هرگونه تبعیض است، گفت: در هیچ کشوری مانند ایران اقوام و مذاهب مختلف آزادی بیان و عمل ندارند.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مذاهب و فرق اسلام و حتی غیر اسلام در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و در تصمیم گیری های ملی مشارکت دارند./950/پ202/ص
ارسال نظرات