۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۱۶۸
آیت الله شبستری خواستار شد؛

برخورد جدی‌ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با پدیده بدحجابی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری خواستار ارتباط صمیمی نیروی انتظامی با آحاد مردم شد و خاطر نشان کرد: مردم خواهان برخورد جدی‌تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با پدیده بدحجابی و هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی هستند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان که همزمان با هفته ناجا صورت گرفت، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تبلوری از اسلام ناب است که تمام قوانین خود را برپایه تعالیم و فرامین الهی قرار داده، از این رو هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار امنیت و آرامش در کشور است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید مبانی دینی بر اهمیت نظم، آرامش و امنیت خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از مردم بواسطه ایمان و باورهای دینی و عده ای نیز به دلیل اقتدار نیروی انتظامی و قوانین مستحکم نظام جمهوری اسلامی مرتکب جرم و جنایت نمی شوند، اما گروهی که به دلیل ضعف ایمان و بی توجهی به قوانین مرتکب جرایمی می شوند باید مجازات شده و به جزای اعمال خود برسند.

وی مبارزه با اراذل و اوباش و مبارزه با شیوع و مصرف مواد مخدر در کشور را از جمله دشوارترین وظایف نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: مسئله مواد مخدر امروز مسئله اقتصادی نیست بلکه به عنوان یک مسئله سیاسی پررنگ و تاثیرگذار مطرح می شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی یادآور شد: لازم است نیروی انتظامی اقتدار روز افزون خود را حفظ کند و در مراحل اجرایی، به موازات کار فرهنگی مناسب و مقتضی برای پیشگیری از جرایم اخلاقی و اجرای صحیح قانون انجام دهد.

آیت الله شبستری خواستار ارتباط صمیمی نیروی انتظامی با آحاد مردم شد و خاطر نشان کرد: مردم خواهان برخورد جدی‌تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با پدیده بدحجابی و هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی هستند.

همچنین سردار خرم نیا، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در سخنانی با تشریح برنامه های هفته ناجا در استان اظهار داشت: مردم بهترین یار و یاور پلیس هستند و تامین امنیت بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با برگزاری برنامه های مختلف در طول هفته ناجا، سعی می کند در خصوص نحوه مشارکت مردم در تحقق امنیت آموزشه ای لازم را ارائه دهد.

سردار خرم نیا گفت: مشروعیت پلیس بستگی به میزان مقبولیت مردمی آن دارد و اقتدار نرم پلیس مهم تر از تجهیز سخت افزاری است، که مهم ترین عامل در برقراری این اقتدار، حمایت مردمی بوده و پلیس بدون پشتوانه مردمی قادر به ارائه خدمات اثر بخش نخواهد بود./935/پ202/ص
ارسال نظرات