۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۳۴۵
در روز بازگشت به میدان اللولوه؛

جمع زیادی از زنان و مردان بحرینی زخمی و بازداشت شدند

خبرگزاری رسا ـ جمع زیادی از شهروندان بحرینی، روز گذشته از سوی نیروهای آل خلیفه و آل سعود، زخمی و بازداشت شدند.
راهپيمايي در ميدان اللولوه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی، روز گذشته به جمع جوانانی که قصد بازگشت به میدان اللولوه (شهدا) را داشتند یورش برده و به شلیک گلوله به سمت آنان پرداختند.

ده ها تن از جوانان بحرینی که روز گذشته با شعار «جمعه بازگشت به میدان اللولوه» قصد بازگشت به این میدان در منامه را داشتند با تیراندازی مستقیم و شلیک گلوله های اشک آور نیروهای سعودی و بحرینی مواجه شده که در پی آن تعدادی از آنان زخمی شدند.

نظامیان آل خلیفه و آل سعود، ساعاتی پیش از حضور جوانان در این میدان در حالت آماده باش قرار داشتند و تجهیزات نظامی خود را در اطراف این منطقه قرار داده بودند.

ماموران امنیتی بحرین، راه های ارتباطی مناطق سنابس، الدیه و جدحفص را به منظور جلوگیری از حضور شهروندان معترض در این میدان بستند که این امر به درگیری شدید میان مردم و نظامیان منجر شد.

شلیک گلوله های اشک آور و بمب های صوتی به میان مردم سبب بروز حالت های خفگی میان جمعی از شهروندان و ساکنان منطقه سنابس شد.

مزدوران آل خلیفه از اعزام مجروحان به بیمارستان های به شدت جلوگیری کرده و تعدادی از پزشکان که در میان معترضان حضور داشتند به درمان زخمی ها پرداختند.

مجتمع تجاری سیتی سنتر، یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری بحرین که در جوار میدان اللولوه قرار داشت نیز شاهد اعتراضات شدید مردمی بود.

نظامیان آل خلیفه با حمله به این مرکز تجاری، معترضان را متفرق ساخته و جمع کثیری از مردم که تعدادی از زنان نیز در میان آنها وجود داشتند را بازداشت کردند.

معترضان بحرینی بر لزوم ادامه اعتراضات و تلاش برای رسیدن به میدان اللولوه تا ساعت های آخر امشب تاکید کردند.

گفتنی است انتخابات تکمیلی پارلمان بحرین از ساعاتی پیش در میان تحریم انتخابات از سوی اکثر گروه های سیاسی آغاز شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات