۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۰۷۷
با برگزاری همایش تکفیر؛

عربستان سعودی مدعی مبارزه با تکفیرگرایی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی تکفیر از دیروز در عربستان سعودی آغاز بکار کرد.
پادشاه عربستان و جورج بوش
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که کشور عربستان و علمای وهابی آن، پایگاه تکفیر مسلمانان سایر مذاهب به شمار می آیند همایش بین المللی سه روزه «پدیده تکفیر...علت ها و راه های درمان» از دیروز در مدینه منوره آغاز به کار کرد.

مفهوم و ضوابط تکفیر در اسلام، ریشه های تاریخی، عقیدتی و فکری تکفیر، علت های پدید آمدن تکفیر، شبهات فکر تکفیری قدیمی و نوین، شبهات خوارج و گروه های تکفیری معاصر و پاسخگویی به آنها، آثار امنیتی، اجتماعی و اقتصادی تکفیر، اثر تکفیر بر آینده اسلام و درمان پدیده تکفیر از مهم ترین مسائلی است که در این همایش سه روزه بررسی خواهد شد.

ساعد العرابی الحارثی، رئیس کمیسیون نظارت بر این همایش، برگزاری همایش پدیده تکفیر را نشان دهنده اهتمام رهبران سعودی به تحقق رسالت اسلام و عدالت و مبارزه طلبی آنان را غلو و افراطی گری عنوان کرد.

این در حالی است که عربستان سعودی که از اندیشه های وهابیت تبعیت می کند مخالفان خود و پیروان سایر ادیان اسلامی خصوصا شیعه را کافر می داند و تلاش های فراوانی را جهت سرکوب شیعیان انجام می دهد.

علمای وهابی این کشور نیز بارها با صدور فتواهایی علما و پیروان اهل بیت (ع) را کافر دانسته و جنجال هایی بپا کرده اند.

دولت آل سعود در جریان قیام مسالمت آمیز ملت بحرین با ارسال نیروی نظامی به این کشور به سرکوب شیعیان می پردازد و از تخریب مساجد و حسینیه ها و سوزاندن قرآن کریم نیز غافل نشده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات