۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۸۱۲
حجت الاسلام و المسلمین رشاد:

مؤسسه علمی و فرهنگی طلاب به قطب فرهنگی منطقه تبدیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی حوزه علمیه استان تهران گفت: با راه‌اندازی مؤسسه پژوهشی، علمی و فرهنگی طلاب سراسر کشور در دماوند شاهد شکل گیری یک قطب فرهنگی در منطقه خواهیم بود.
حجت‌الاسلام  و المسلمين علي اکبر رشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر رشاد رییس شورای استانی حوزه علمیه استان تهران، عصر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی مؤسسه بزرگ علمی و فرهنگی طلاب سراسر کشور در دماوند که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شد، گفت: ما از این فقیه مجاهد و دانمشند فرزانه که همه مسائل داخلی و خارجی را زیر ذره بین دارند و مسائل را تعقیب و ارشادات و تذکرات لازم را ارائه می کنند تشکر می کنیم که با وجود کثرت اشتغالات یک روز از وقت با ارزش خود را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: استقبالی که از ناحیه مسؤولان و مردم و به ویژه خانواده های شاهد و جانباز و ایثارگر و مقلدان و دوستداران حضرت آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفت، برای ما بسیار جالب بود.

حجت الاسلام رشاد با بیان اینکه این مؤسسه تبدیل به یک قطب علمی و فرهنگی بزرگ در منطقه خواهد شد، گفت: این مرکز و مجموعه امکان بسیار خوبی را برای انجام کارهای فرهنگی، علمی و پژوهشی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجموعه در 105 هکتار احداث خواهد شد و کارهای مقدماتی آن از شش سال قبل آغاز شده است که در این راستا مسؤولان منطقه همکاری و مساعدت بسیار خوبی داشته اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه تهران خاطر نشان کرد: حدود سی مرحله کار طی شده است تا کارهای قانونی و سیر اداری آن انجام شود و ذره ای شائبه غیر قانونی بودن در آن وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام رشاد با قدردانی از دولت به منظور واگذاری زمین پروژه ابراز داشت: این پروژه مهم علمی و فرهنگی شامل یک مدرسه علمی چهار فصل بزرگ خواهد بود که در فصول چهارگانه فعال خواهد بود.

وی در ادامه گفت: درصدد هستیم امکانی فراهم کنیم که در فصل تابستان این مرکز پذیرای طلاب مستعد از سراسر کشور باشد و آنها در فضایی با نشاط و خوب کارهای علمی و تحقیقاتی خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه طلاب ما فاقد امکانات لازم هستند ادامه داد: امروز طلاب فقیرترین اقشار جامعه هستند و در تهران نیز مجموع مساحت جغرافیایی مدارس علمیه با یک دانشگاه درجه چندم جدیدالتاسیس در استان برابر است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه تهران تاکید کرد: باید بخشی را آماده کنیم که اساتید در این مرکز مستقر شوند و با حضورشان طلاب را تربیت کنند و کارهای تحقیقاتی خود را دنبال کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت های طلاب این مکان می تواند امکانات رفاهی و تفریحی لازم را در اختیار طلاب و خانواده هایشان قرار دهد.

این مسؤول شورای حوزه علمیه تهران با بیان اینکه مردم منطقه بهترین حامی ما هستند، گفت: امیدواریم با کمک مردم به سرعت این پروژه احداث شود و به بهره برداری نیز برسد. /924/پ202/س
ارسال نظرات