۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۶۹۷
آیت الله کعبی:

جامعه مدرسین به مثابه ستاد روحانیت کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی کارنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد برجسته حوزوی را در دفاع از امام، انقلاب، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری درخشان توصیف کرد و این نهاد حوزوی را به مثابه ستاد روحانیت کشور و مورد اعتماد مراجع و رهبری دانست.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی که در محل سالن اجتماعات این نهاد حوزوی برگزار شد، با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از اسلام و نظام، اظهارداشت: بحمدلله سپاه در این عرصه با تمام ظرفیت در صحنه حاضر است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه برای تحقق امنیت پایدار در جامعه باید زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی تامین شود، امنیت فردی، اجتماعی، ملی، اقتصادی، فرهنگی و روانی را از جمله انواع امنیت دانست و گفت: عرصه تاثیرگذار امنیت بخش های مختلفی را شامل می شود و باید بسترهای لازم را برای تحقق امنیت فراگیر فراهم کنیم و در صورت تحقق این زیرساخت ها ما به سمت اهداف و تحقق امنیت پایدار حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه برجسته روحانیت، تاکید کرد: حوزه کار روحانیت در اصل تبیین معرفت دینی بر پایه کتاب و سنت و تعمیق معرفت اخلاقی و اجتماعی مردم و بالابردن ظرفیت فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام برای توانمندسازی نهادهای روحانیت در نهایت به تقویت اقتدار نظام مقدس اسلامی و پیشرفت و عدالت و منجر می شود، تصریح کرد: یکی از عرصه هایی که روحانیت باید در آن تقویت شود، عرصه نظارت و مراقبت است. در حقیقت نظارت و مراقبت باعث حفظ و ادامه راه می شود و هدف از آن حذف و مچ گیری نیست، بلکه حفظ و رفع آسیب ها و آفات نهادها و نیروها در سطوح مختف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جایگاه و پیشینه این نهاد برجسته حوزوی افزود: این نهاد یک نهاد دیرپا و برجسته و با سابقه حوزه است که سابقه بیش از پنجاه ساله دارد، در دهه سی، قبل از شکل گیری نهضت امام(ره) از سوی عده ای از روحانیت بلندپایه سنگ بنای این نهاد گذاشته شد و جامعه مدرسین جزو پیشگامان نهضت امام خمینی است.

آیت الله کعبی گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی ماموریت اصلی این نهاد ضمن نظم بخشی به حوزه های علمیه حفاظت از نظام مقدس و تقویت ولایت فقیه بود و جامعه مدرسین همواره در کنار امام ایستاد.

وی یادآور شد: این نهاد حوزوی از نظر تشکیلاتی معاونت های مختلفی از جمله معاونت جامعه و نظام، جامعه و مردم و معاونت جامعه و روحانیت دارد که هر کدام نیز شرح وظایف مخصوص به خود را دارند و جامعه مدرسین همواره در جهت تقویت باورها و ارزش های اسلامی و هدایت، حمایت و نظارت در مسیر حفظ و تداوم نظام اسلامی و دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه تلاش کرده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه جامعه مدرسین به مثابه ستاد روحانیت کشور عمل می کند و مورد اعتماد مراجع معظم تقلید، قاطبه حوزویان، روحانیت و نظام رهبری است، اظهار داشت: این نهاد برجسته حوزوی در فرآیند شکل گیری و در عمل توانسته این اعتماد را بدست آورد.

وی با تشریح بخشی از ماموریت های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: جامعه مدرسین یک نهاد تصمیم ساز در خصوص مسائل روحانیت و نظام مقدس اسلامی است و مردم نیز اعتماد خاصی به این نهاد دارند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات