۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۰۶۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

روحانیت در مبارزه با استعمار همواره پیشگام بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره پیشقدم در مبارزه با استعمار انگلیس و سیاست های استکباری دشمنان اسلام بوده است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری صورت گرفت، اظهار داشت: شهید رئیسعلی دلواری یکی از نامداران خطه شهیدپرور استان بوشهر است که در راه استقلال و دفاع از کشور به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی عمل به فتوای ضداستعماری روحانیت را عامل اصلی جاودانگی نام شهید دلواری در تاریخ دانست و افزود: آن شهید با درک شرایط و با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و با پیروی از رهنمودهای روحانیت مبارز، در اوج غربت و مظلومیت با اتحاد قبایل و مردم منطقه به مقابله با متجاوزان انگلیسی پرداخت.

حجت الاسلام انتظاری نهضت رئیسعلی دلواری را مصداق روحیه استعمارستیزی ملت ایران یاد کرد و افزود: امروز نیز استعمار پیر انگلیس به کمک رسانه های جمعی و فراگیر خود به دنبال نفوذ در اذهان مردم مسلمان منطقه و چپاول دارایی و ثروت کشورهای اسلامی است.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت برای مقابله با ترفندهای رسانه ای و فرهنگی دولت بریتانیا افزود: قیام شهید رئیسعلی دلواری از آن جهت که با حمایت روحانیت و فتوای علما ترتیب یافت، در اوج بصیرت و آگاهی صورت گرفت، امروز نیز وظیفه ملت ایران تبعیت از ولی فقیه زمان برای مقابله با فتنه ها است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش روحانیت در مقابله با استعمار و استکبار جهانی گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره پیشقدم در مبارزه با استعمار انگلیس و سیاست های استکباری دشمنان اسلام بوده است.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به نتایج فتوای تاریخی میرزای شیرازی، شهادت ثقه الاسلام تبریزی، قیام شیخ محمدخیابانی و نهضت امام راحل و شهدای محراب اظهار داشت: روحانیت همواره به فکر منافع اسلام و کشور بوده اند و لحظه ای برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان اسلام و مسلمین عافیت طلب و یا مصلحت‌اندیش نبوده اند./935/ت302/س
ارسال نظرات