۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۰۲۹
دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان:

دادگاه بین المللی جبهه قانونی جنگ علیه امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ شیخ بلال شعبان دادگاه بین المللی ترور حریری را جبهه قانونی جنگ علیه امت اسلام و ابزار فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای در لبنان دانست.
شيخ بلال شعبان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، روز گذشته با ابراز اینکه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان نه رکنی از ارکان اسلام و نه پایه ای از پایه های ایمان است، پرداختن به این امر در خطبه های نماز عید سعید فطر و خطبه های جمعه بی مورد خواند و گفت: دادگاه بین المللی جبهه قانونی جنگ علیه امت اسلام است.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، دادگاه بین المللی ترور حریری را به دادگاه بین المللی سودان به ریاست موریس مورینو اکامپو که به تجزیه این کشور به دو بخش مخالف و کمیته بین المللی مبارزه با سلاح های کشتار جمعی برای موجه ساختن اشغال عراق و غارت ثروت های آن، تشبیه کرد و گفت: دادگاه بین المللی حریری نیز چنین کاربردی در لبنان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی عاملان ترور رفیق حریری و جنایتکارانی که این اقدام تروریستی را سازمان دادند و محاکمه و مجازات آنها، افزود: با این حال به نظر ما این دادگاه مسیر مناسبی برای رسیدن به این حقیقت نیست، بلکه همانگونه که در دوره های مختلف مشخص شد، ابزاری برای برافروختن آتش فتنه داخلی و طایفه ای و مذهبی و دریچه ای برای ضربه زدن به مقاومت پس از ناتوانی از شکست آن در تابستان 2006 است.

شیخ بلال شعبان ابراز امیدواری کرد که علما و شخصیت های مذهبی کیاست و هوشیاری لازم برای درک واقعیت دادگاه بین المللی را داشته باشند و آن را با دادگاه عدل الاهی اشتباه نگیرند و از سوی دیگر، اهانت به مقام های رسمی و مذهبی لبنان را محکوم کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات