۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴
در اولین عید فطر پس از آزادی؛

خطیب جمعه قاهره: مصر نیازی به کمک های آمریکا ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قاهره در اولین نماز عید فطر پس از حسنی مبارک بر بی نیازی مصر از کمک های آمریکا تاکید کرد.
نماز عيد فطر در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، ملت انقلابی مصر، دیروز برای اولین بار نماز عید سعید فطر را پس از سرنگونی دیکتاتوری حسنی مبارک در سراسر این کشور برگزار کردند.

روزه داران قاهره نیز نماز عید را در این شهر باشکوه هرچه تمام تر برگزار کردند.

شیخ مظهر شاهین، خطیب جمعه قاهره در خطبه های این نماز گفت: عید امسال در پرتو سرنگونی حسنی مبارک بسیار باشکوه و بهتر از سال های گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه ملت مصر ظلم و ستم را تحمل نمی کند افزود: همگان باید بدانند که مصر به دوران پیش از انقلاب بازنمی گردد و ملت مصر تا از هم اکنون تا ابد به هیچ جه اجازه بازگشت ظلم و ستم به این کشور را نمی دهند.

خطیب جمعه قاهره نسبت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی هشدار داد و تصریح کرد: اسرائیل باید بداند که مصر قادر است از امنیت و کرامت خود دفاع کند و بر مالکیت ارضی، دریایی و هوایی خود تسلط دارد و اجازه گستاخی را به صهیونیست ها نمی دهد.

شیخ مظهر شاهین اظهار داشت: ملت مصر پس از انقلاب به ارتش 85 میلیونی مبدل شده است و در کنار ارتش خود قرار دارد و هیچ کس نمی تواند این دو را از هم دور سازد. مصری ها صلح طلب هستند و به معاهده هایی که کرامت و استقلال کشور را حفظ کنند احترام می گذارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ نیازی به کمک های آمریکا ندارد تاکید کرد: شهروندان مصری تصمیم گرفته اند عزت و کرامت کشور خود را با ساخت دولتی قوی که هیچ نیازی به کمک های آمریکایی ندارد محقق سازند و در این راه از کمک های سایر کشورهای عربی نیز استفاده خواهند کرد.

انقلابیون مصری پس از پایان خطبه های نماز عید سعید فطر به سوی سفارت رژیم صهیونیستی حرکت کرده و با تجمع در مقابل این سفارتخانه بر لزوم اخراج سفیر این رژیم از مصر و قطع رابطه با صهیونیست ها تاکید کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات