۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۶۹
در اولین روز قدس پس از آزادی؛

شهروندان مصری اخراج سفیر و لغو معاهده با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ ملت مصر در اولین راهپیمایی روز قدس پس از سرنگونی حسنی مبارک، اخراج سفیر و لغو معاهده با رژیم غاصب صهیونیستی را خواستار شدند.
راهپيمايي ضد صهيونيستي در مصر راهپيمايي ضد صهيونيستي در مصر راهپيمايي ضد صهيونيستي در مصر راهپيمايي ضد صهيونيستي در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان مصری، ظهر امروز و پس از برگزاری نماز جمعه در روز جهانی قدس با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، جنایت های این کیان غاصب را محکوم و بر لزوم اخراج سفیر این رژیم از مصر تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع گسترده که از سوی گروه های سیاسی تدارک دیده شده بود با برافراشتن پرچم های مصر و فلسطین و سر دادن شعارهای «صهیونیست ها فرزندان ما را به قتل می رسانند»، «به ما سلاح بدهید تا یهودیان را ریشه کن کنیم»، «اسرائیل سرنگون خواهد شد»، «مصری ها دشمن صهیونیست ها هستند» تجاوز رژیم صهیونیستی به اراضی مصر و کشته شدن جمعی از نظامیان این کشور را به شدت محکوم کردند.

راهپیمایی کنندگان پیش از آنکه به سفارت رژیم منحوس و غاصب برسند در برابر برخی از سفارت های عربی توقف کرده و حمایت کامل خود را از انقلاب این ملت اعلام کردند.

شهروندان مصری هنگامی که به سفارت صهیونیست ها رسیدند شعار «متحد می شویم و به سوی شما می آییم تا پرچمان را به اهتزار دربیاوریم» سردادند.

تظاهر کنندگان روز قدس در مصر همچنین بر لغو معاهده کمپ دیوید تاکید و اعلام کردند که حاضر نیستند هیچ معاهده ای با دشمنان اسلام و همپیمانان آمریکایی ها داشته باشند.

از نکات جالب در این راهپیمایی، حضور نیروهای امنیتی مصر در برابر سفارت عربستان سعودی به دلیل پیشگیری از حمله شهروندان خشمگین مصری به این سفارت بود.

مصری ها اعتقاد دارند که بسیاری از مشکلات این کشور پس از سرنگونی دیکتاتوری حسنی مبارک، از سوی وهابی ها و با حمایت مالی و معنوی شدید عربستان سعودی انجام می گیرند.

شیخ مظهر شاهین، خطیب جمعه قاهره پیش از برگزاری این راهپیمایی، دولت و شورای نظامی مصر را به تجدید نظر در توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی و لغو صدور گاز به این رژیم دعوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست ها هیچ عهدنامه را به رسمیت نمی شناسند و همواره به نقش توافقنامه های صلح می پردازند خواستار امضای توافقنامه با نظامی شد که به کرامت ملت مصر احترام می گذارد./980/ب901/گ
ارسال نظرات