۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۵۹۶

تدریس علوم حوزوی به زبان عربی در مدرسه علمیه جدید اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه جدیدی با هدف تربیت مبلغان حوزه علمیه به زبان عربی در اهواز ایجاد شد.
تدریس علوم حوزوی به زبان عربی در مدرسه علمیه جدید اهواز
آیت الله دکتر محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تأسیس مدرسه علمیه الغدیر اهواز در راستای گسترش فعالیت های حوزوی در استان خوزستان خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش حوزه های علمیه در مناطق مختلف اهواز، بر آن شدیم مدرسه علمیه جدیدی در کوی ابوذر تأسیس کنیم که با استقبال رییس شورای عالی حوزه های علمیه کشور، مدیر حوزه علمیه قم و نماینده ولی فقیه در خوزستان رو به رو شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: از آن جایی که منطقه های عرب نشین خوزستان به مبلّغان مسلط به زبان قومی خود نیازمند هستند و همچنین با توجه به وجود نیروهای مستعد خوزستانی جهت تبلیغ و نشر آموزه های دینی در خارج از کشور، دروس حوزوی در این مدرسه به زبان عربی تدریس خواهند شد.

وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان اهوازی از مدرسه تازه تأسیس الغدیر، افزود: حدود 70 نفر از طلاب واجد شرایط با وجود عدم اعلام قبلی در این مدرسه ثبت نام کرده اند.

آیت الله حیدری با بیان این که این تعداد از ثبت نام کننده گان، مرحله مصاحبه را گذرانده اند، اظهار داشت: بر اساس ظرفیت مدرسه علمیه الغدیر در نخستین سال تحصیلی آن، حدود نیمی از ثبت نام کننده گان پذیرش خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان تصریح کرد: هم اکنون مدرسه علمیه الغدیر با مدیریت حجت الاسلام سعید کوتی عرب، در سال تحصیلی جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

یادآور می شود، مدرسه علمیه الغدیر واقع در شهرستان اهواز، خیابان 16 متری، کوی ابوذر (منطقه آخر آسفالت) واقع است./9463/پ202/ص
ارسال نظرات