۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۴۸۹

کنفرانس حمایت از مقاومت در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس دو روزه حمایت از مقاومت اسلامی با حضور علمای جهان اسلام و نمایندگان حزب الله لبنان در قاهره برگزار شد.
کنفرانس حمايت از مقاومت در قاهره
به گزارش خبرگزاری رسا، اولین کنفرانس بین المللی تجمع عربی – اسلامی برای حمایت از مقاومت از دیروز در اتحادیه روزنامه نگاران مصر در قاهره آغاز شد.

در این کنفرانس که با حضور علما، اندیشمندان، سیاستمداران و روسای مراکز اسلامی جمهوری اسلامی ایران، لبنان، یمن، بحرین، فلسطین و مصر برگزار شد هیئتی از حزب الله لبنان نیز حضور داشت.

شرکت کنندگان در این کنفرانس از نقش آفرینی مصر در مقابله با طرح های استعماری و صهیونیستی و ایجاد اتحاد بین گروه های فلسطینی تقدیر و تشکر کردند.

یحیی غدار، رئیس هیئت تاسیسی تجمع عربی – اسلامی از مقاومت و دفاع از آن به عنوان مقدمه ای جهت آزادی و ایستادگی در برابر اشغالگر، استبداد و عقب ماندگی یاد کرد.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس نیز، مقاومت را تنها راه مقابله با نقشه های رژیم صهیونیستی و آمریکا یاد کرد.

شیخ حسان عبدالله، رئیس بخش اداری جمعیت علمای مسلمانان لبنان در حاشیه این کنفرانس و در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: حمایت از مقاومت از مشترکات همه قیام های عربی به شمار می آید و هیچ گروه مردمی در کشورهای عربی وجود ندارد که بقای رژیم صهیونیستی را خواستار باشد.

وی افزود: ملت ها هنگامی که قیام می کنند می خواهند امت را به جایگاه واقعی خود که همانا محکومیت تسلط رژیم اشغالگر بر اراضی فلسطین است برسانند.

گفتنی است این کنفرانس دو روزه امشب به پایان می رسد./980/ب902/گ
ارسال نظرات