۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۹۶۵
حجت الاسلام آقا تهرانی:

درک مسائل دینی نیازمند‌ بلوغ فکری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درک مسائل دینی را نیازمند به بلوغ فکری دانست و گفت: اگر کسی بلوغ فکری داشته باشد می‌تواند باحجاب باشد، ربا نخورد و از بسیاری از گناهان فاصله بگیرد.
حجت الاسلام آقا تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در برنامه‌ای که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مسجد محدثین بابل برگزار شد، با اشاره به روایتی مبنی بر «المرء مع من احب شخص» گفت: انسان با کسی خواهد بود که او را دوست دارد، این که عاقبت با او میروی، منظور این نیست که در نهایت با او محشور می‌شوی؛ بلکه منظور این است که همه جا با آن هستی چرا که در همه حالات به او فکر می کنی و در همه زندگی تصور او جاری است.

حجت الاسلام آقا‌تهرانی خاطرنشان کرد:‌ باید برای ساختن خود با توجه به مفاهیم روایات «القلب حرم الله فلا تسکن حرم الله غیر الله، لایسعنی ارضی و سمائی و لکن یسعنی قلب عبدی المومن» می توانیم این‌گونه نتیجه بگیریم که تنها کسی را باید در قلب خود جای دهیم که یا خود خدا باشد یا دنبال خدا باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این صورت است که شخص به بلوغ فکری می رسد و به دنبال آنچه به آن علاقه دارد می رود عشق و محبت که اختیاری نیست این حرف درست نیست باید میزانی را قرار دهیم و ببینیم طرفی که آن را دوست داریم آیا رنگ بوی خدایی دارد.

وی، درک مسائل دینی را نیازمند به بلوغ فکری دانست و با بیان این که اگر کسی بلوغ فکری داشته باشد می تواند باحجاب باشد، ربا نخورد و از بسیاری از گناهان فاصله گیرد، گفت: یکی از دعا‌های ‌پیامبر اکرم(ص) این بود که می‌فرمود «الهی لاتکلنی علی نفسی».

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: ‌قرآن می‌فرماید«قل کل یعمل علی شاکتله» افراد شخصیتی دارند که رفتارشان را بر اساس آن شکل می دهند خداوند شخصیت هیچ کس را با دیگری یکی نمی کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که فیلم‌ها و رسانه‌ها اعم از فیلم، عکس و اینترنت آهسته آهسته انسان را از مسیر درست منحرف می‌کند، ادامه داد: هیچ کس از روز اول بد نیست از یک جایی بلاخره شروع می شود و اگر هم کسی خواست برگردد باید قدم به قدم برگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: «افضل اعمال امتی انتظار الفرج» به معنای اسن است که انسان با انتظار می تواند به مقصد برسد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر می‌خواهید با خدا رفیق شوید محرمات را ترک کنید اگر گناه کنید طعم آن برای شما شیرین می‌شود، دیگر توان ترک آن را نخواهید داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات