۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶
پژوهشگر عرصه پاسخ به شبهات:

مراکز پاسخ به شبهات کم‌ترین حضور را در فضای سایبر دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر تبریز گفت: امروزه بیشتر کاربران فضای مجازی جوانان هستند، در حالی که مؤسسات و نهادهای پاسخگویی به شبهات دینی کمترین حضور را در فضای سایبر دارند.
مراکز پاسخ به شبهات کم‌ترین حضور را در فضای سایبر دارند
حجت‌ الاسلام رضا دهقانی، مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ضرورت حضور مبلغان دینی در فضاهای جدید تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: اهمیت و تاثیرگذاری مثبت تبلیغ چهره به چهره بر کسی پوشیده نیست، اما باید دید این نوع تبلیغ حداکثر چه تعداد از مخاطبان مورد هدف را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در کشور گفت: امروزه بیشتر کاربران فضای مجازی جوانان و نوجوانان هستند، این در حالی است که مؤسسات و نهادهای پاسخگویی به شبهات دینی کمترین حضور را در فضای سایبر دارند.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: استفاده شایسته و عقلائی از رسانه ‌ها و فضاهای مجازی ضرورتی غیر قابل انکار در حوزه تبلیغ و اطلاع ‌رسانی معارف دینی و اسلامی است، چراکه دشمن امروزه تمام توان خود را در فضای اینترنتی معطوف کرده است.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر تبریز با تأکید بر تسریع سرمایه‌گذاری در جهت فعالیت مبلغان در فضای اینترنت تصریح کرد: تحول در بهره‌مندی از فناوری‌های جدید آموزشی و پژوهشی در حوزه های علمیه بسیار مؤثر بوده است، امروز نیازمند این تحولات در حوزه تبلیغ دین هستیم.

وی راه اندازی چت روم های دینی و فرهنگی در فضای مجازی را یکی از راه های جلب نظر قضر جوان جامعه به مباحث دینی دانست و گفت: در شرایط کنونی جامعه، هر گاه جوانی با روحانی که آشنا به مباحث رایانه ای و استفاده از فضای اینترنت است، برخورد می کند، بسیار مشتاق مبانی دینی می شود.

حجت الاسلام دهقانی آشنایی مبلغان با علوم و فناوری‌های ارتباطی را یکی از اصول مخاطب‌شناسی در تبلیغ دانست و اظهار داشت: بایستی مرکز جامع ساماندهی به مؤسسات و مراکز پاسخگویی به شبهات دینی سراسر کشور راه‌اندازی شود تا حرکت منسجم و استراتژی واحدی در برابر ناتوی فرهنگی دشمنان اتخاذ شود./935/ت302/س
ارسال نظرات