۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۴۵۰
در سالروز نکسه؛

شهروندان مصری خواستار اخراج سفیر اسرائیل از این کشور شدند

خبرگزاری رسا ـ صدها تن از شهروندان مصری در چهل و چهارمین سالروز نکسه، با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره بر لزوم اخراج سفیر این رژیم تاکید کردند.
انقلاب مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از جوانان مصری، روز گذشته و در چهل و چهارمین سالروز «نکسه» با تجمع در برابر سفارت اسرائیل در قاهره، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

جوانان مصری پس از اقامه نماز عصر در برابر سفارت اسرائیل تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی بر لزوم اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره، تعطیلی سفارت این رژیم و بازگشت سفیر مصر از تل آویو تاکید کردند.

معترضان که از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه شهروندان مسلمان فلسطین به ستوه آمده بودند، راهپیمایی خود را مسالمت آمیز و با هدف رساندن پیام دشمنی با اسرائیل و لزوم اخراج سفیر این رژیم از مصر خواندند.

راهپیمایی روز نکسه همچنین در برخی کشورهای جهان نظیر لبنان، سوریه، اردن و آمریکا برگزار شد.

در درگیری نظامیان اسرائیلی با تظاهر کنندگان سوری و فلسطینی در قلندیا در مرز مشترک سوریه با اراضی اشغالی که به مناسبت سالروز اشغال فلسطین رخ داد، دست کم چهار تن به شهادت رسیده و بیش از 25 تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است روز نکسه یا شکست، به روزی اطلاق می شود که ارتش اسرائیل توانست ارتش های عربی را در جنگ سال 1967 شکست دهد و اراضی فلسطین را به اشغال خود درآورد./980/ب902/گ
ارسال نظرات