۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵
سازمان کنفرانس اسلامی:

رژیم صهیونیستی در پی بروز جنگ جدیدی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ سازمان کنفرانس اسلامی ضمن محکومیت یورش نظامیان به راهپیمایی کنندگان در فلسسطین، سوریه و لبنان تاکید کرد که اسرائیل در پی بروز جنگ جدیدی در منطقه است.
فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان کنفرانس اسلامی با صدور بیانیه ای، حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی کنندگان شصت و سومین سالگشت اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت در برخی از روستاهای این کشور و مرزهای سوریه و لبنان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله به تظاهرات کنندگانی که به شکل مسالمت آمیز، شصت و سومین سال اشغال فلسطین را محکوم می کردند تجاوز به قوانین بین المللی به شمار می آید خصوصا اینکه این جنایت ها در خاک فلسطین، سوریه و لبنان انجام گرفته است.

سازمان کنفرانس اسلامی با تاکید بر اینکه اسرائیل در پی بروز جنگ جدیدی در منطقه است افزود: اسرائیل مسوول اصلی بحرانی شدن فلسطین است و جامعه جهانی وظیفه دارد از بروز جنگ جدیدی در منطقه توسط اسرائیل جلوگیری کند و این رژیم را به احترام به قوانین بین المللی و توقف جنایت های وحشیانیه علیه شهروندان فلسطینی وادار سازد.

این سازمان بر لزوم حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد و بیان داشت: همه دولت ها و سازمان های جهان باید تلاش کنند تا ظلم و ستم علیه مردم فلسطین پایان یابد و آنان را در رسیدن به استقلال کامل و بازگشت شهروندان به وطنشان یاری کنند. شصت و سه سال کشتار ملت فلسطین و اخراج آنان از زمین و خاکشان از بزرگ ترین و شنیع ترین جنایت قرن بیستم است.

گفتی است نظامیان اسرائیل به هزاران تظاهرات کننده در روستاهای فلسطین، مارون الراس در مرز لبنان و جولان در مرز سوریه که در شصت و سومین سالگشت اشغال فلسطین موسوم به روز «نکبت» به راهپیمایی می پرداختند تیراندازی کرده که طی آن، بیش از 130 تن کشته و زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات