۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۹۰۷
مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان:

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان، گفت: همزمان با ایام فاطمیه، سوگواره یاس نبوی ویژه عزاداری حضرت زهرا(س) در 30 درصد بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف گیلان، حجت اسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: همزمان با ایام فاطمیه، سوگواره یاس نبوی ویژه عزاداری حضرت زهرا(س) در 30 درصد بقای متبرکه استان برگزار می شود.

وی با بیان این که بیش از 200 بقعه متبرکه استان در این ایام مراسم های مختلفی را برگزار می کنند، ادامه داد: در این ایام همچنین روحانیان متخصص اعزامی از حوزه علمیه قم به بقاع فاقد روحانی اعزام می شوند.

حجت الاسلام اشکوری همچنین از برگزاری همایش تجلیل از واقفان بانو در این ایام خبر داد و افزود: ایستگاه های صلواتی نیز از دهه دوم ، به مدت پنج روز در سطح استان فعال هستند.

مدیر کل اوقاف گیلان، برگزاری مسابقه حفظ خطبه های حضرت زهرا(س) را از بارزترین برنامه‌ها در این ایام اعلام کرد و بیان داشت: این خطبه‌ها زوایای ناشناخته حضرت را روشن‌تر می کند.

وی با اشاره به این که ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی شخصیت حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: تبیین شخصیت ایشان منجر به الگو گیری بانوان از این اسوه عالم می شود.

حجت الاسلام اشکوری، تشکیل مراسم عزاداری و تکریم مقام حضرت زهرا(س) را از تاکیدات ائمه و معصومین اعلام و تصریح کرد: این عزاداری ها باید باید در راستای تبیین هر چه بهتر شخصیت آن حضرت باشد./950/د102/س
ارسال نظرات