۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۵۶۰

علمای قم خود را مدیون عنایات حضرت معصومه می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ عضو سازمان تعاون اسلامی اظهار داشت: قم امروز به واسطه مرقد نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) پایگاه علمی و معنوی جهان تشیع شده است.
عزاداري در حرم حضرت معصومه


حجت الاسلام محمد مرادی، معاون فرهنگی مدارس رستگاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: همه اهل‌بیت پیامبر(ص) دارای صفت کرامت هستند اما شرایط و دوران زندگی آنها، این صفت را در امام حسن مجتبی(ع) و در بین امامزادگان در حضرت معصومه(س) متجلی و بارز کرده است.

وی بیان داشت: هر شخصی که وارد حرم حضرت معصومه(س) می‌شود و به آن حضرت توسل می کند از کرامت های ایشان بهره‌مند می‌شود.

این محقق علوم اسلامی گفت: هرچند حضرت معصومه(س) به علت بیماری، مدت زیادی در قم در قید حیات نبودند اما اهالی قم از وجود ایشان بهرمند شدند و امروز هم زائران و مجاوران از نسیم فیض معنوی آن حضرت استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: قم امروز به واسطه مرقد نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) پایگاه علمی و معنوی جهان تشیع شده است.

این محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (ع) در سخنان ائمه اطهار(ع) بسیار به نیکی توصیف شده است، گفت: حضرت معصومه(س) همچون حضرت زینب(س) عالمه بدون معلم بود.

وی با اشاره به سیره علما و فقهای شیعه در اظهار ارادات به حضرت معصومه(س) بیان داشت: طبق آیات و روایات، علم و دانش زمانی مفید است که با تقوا و عمل همراه باشد.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: علم بدون توکل و توسل و بدون آمیخته شدن با جهات معنوی، ثمره‌ای نخواهد داشت و در این صورت انسان فقط حمل کننده باری از کتاب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علمای شیعه، علم و عمل را با یکدیگر آمیخته کرده‌اند و در کنار کرسی درس به محضر ائمه(ع) ارادت می‌ورزند، گفت: آیت الله بهجت(ره) نمونه ای عملی از ارادت خالصانه بود و طلاب حالت خشوع و افتادگی وی را در مقابل عظمت معنوی حضرت معصومه(س) به چشم می‌دیدند.

عضو سازمان تعاون اسلامی اظهار داشت: علمای اسلام مقید به آستان بوسی حضرت معصومه بوده‌اند و خود را مدیون عنایات حضرت معصومه(س) می‌دانند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات