۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۴۷۸
آیت الله ممدوحی:

عقل سیاسی تندروی و اهانت را نمی پذیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، حفظ وحدت و همدلی را در کشور ضروری دانست و فضای اهانت و تندروی را در تضاد با عقل سیاسی ارزیابی کرد.
آيت الله ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و تاکید ایشان بر ضرورت رعایت فضای اخلاقی در جامعه و پرهیز از تندروی و افراط، فرمایشات ایشان را مهم ارزیابی کرد.

وی بیان داشت: ایشان چون شنیده بودند در بعضی مسائل جوان ها قدری خام عمل کرده بودند که به فرمایش ایشان عقل سیاسی تندروی را ایجاب نمی کند و باید مراقب این مساله بود.

آیت الله ممدوحی با اشاره به دیگر فرازهای بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، ابراز داشت: نباید تندروی کرد حتی ایشان گفت من به بزرگ ترها هم نصحیت می کنم که تحت تاثیر اخبار کذب و غیر واقعی قرار نگیرند و این یک امر به مسالمت و ملایمت است.

وی با اشاره به موضع گیری حضرت آیت الله وحیدی خراسانی نسبت به فرقه های خرافی و انتقاد این مرجع تقلید از دستگاه های فرهنگی و اطلاعاتی در این خصوص، بیان داشت: مسائل خدمت ایشان توضیح داده شده است و ایشان هم از نظام و رهبری تجلیل کرده اند.

آیت الله ممدوحی رسالت در خصوص حوزه های علمیه در مقابله با فرقه های انحرافی، گفت: فرقه های انحرافی یک موضوع سیاسی است نه علمی که حوزه دراین باره ماموریت داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اینها را باید دستگاه های مسؤول برای شان تصمیم بگیرند و کاری به حوزه علمیه ندارد، اینها جاسوس و مامور دیگرانی هستند که پخش اند و باید دولت با آنها برخورد کند. /924/ت302/گ
ارسال نظرات