۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۸۱۳۷۹
حاجی دلیگانی:

در دستور کار قرار دادن CFT غیر قانونی است

نماینده مجلس شورای اسلامی از دستور کار خارج کردن طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در دستور کار دادن FATF و لوایح آن را غیر قانونی دانست و تصویب FATF را خیانت به کشور عنوان کرد.
حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و  بودجه مجلس شورای اسلامی شنبه شب در گردهمایی تبیینی و مطالبه گرانه"خود تحریمی ممنوع" که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که برخی به شیوه نیرنگ آمیز طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دستور خارج کردند، گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته نیرنگی که اتفاق افتاد این بود رییس مجلس با بیان یک سری مطالب از شورای نگهبان نیز مایه گذاشت و طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دستور مجلس خارج کرد.

وی اظهار داشت: آقایان این موضوع را عمداً رد کردند چون این طرح همه مسائل FATF را  شامل می شد؛ نکته قابل توجه این است که طرح FATF را به صورت غیر قانونی در دستور کار مجلس قرار دادند، اما مجلس کامل در جریان نبود که این برنامه فتنه و توطئه بود.

حاجی دلیگانی با اشاره به این که برخی در مجلس بر خلاف صریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده اند، عنوان کرد: آقایان لایحه داخلی را که می توانست قانون بسیار خوبی برای کشور باشد را از دستور کار مجلس خارج کرده و به جای آن CFT را آوردند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دستور کار قرار دادن CFT غیر قانونی است، بیان کرد: این قانون شکنی است و ما از طریق همین جلوی کارشان را خواهیم گرفت؛ قانون شکن تر از برخی آقایان در مجلس وجود ندارد.

وی با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال اضافه کرد: برخی این طرح را با یک استفتا از یک مرجع تقلید تصویب کردند، حال ما به آن ها می گوییم شما که برای یک فتوا طرح تصویب می کنید، چرا هم اکنون از فتوای مراجع تبعیت نمی کنید؟

حاجی دلیگانی تأکید کرد: 40 ابهام و سؤال در زمینه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم وجود دارد و همه طرفداران نتوانسته اند جواب قانع کننده ای  بدهند؛ برخی هم که پاسخ هایی می دهند جواب هایشان قانع کننده نیست؛ این افراد برای الحاق به کنوانسیون CFT 2 خاصیت بر می شمرند که نخستین آن ها این است که «اروپایی ها گفته اند اگر ایران به FATF بپیوندد، اروپا راحت تر است» و دلیل دوم این که «قیمت ارز وابسته با تصویب این کنوانسیون است»؛ همه می دانند که FATF هیچ ربطی به نوسانات قیمت ارز ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما برای عدم تبیین FATF برای جامعه گلایه کرد و گفت: صداوسیما در خصوص FATF مایه نگذاشت و این موضوع را برای مردم تبیین نکرد؛ ما حتی یک نفر را هم سراغ نداریم که به میدان آمده و اثرات مثبت FATF را تشریح کند؛ آن چه باید بر آن تأکید کرد این است که تصویب FATF جز خیانت چیز دیگری نیست./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات